actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2017, 12:03
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herenthout
Posts: 71
Israël maant toeristen aan om Egyptische resorts direct te verlaten: "Kans op aanslag

Israël heeft haar burgers opgeroepen om Sharm-el-Sheikh en andere Egyptische resorts aan de Rode Zee onmiddellijk te verlaten. Volgens de Israëlische inlichtingendienst zijn er aanwijzingen dat een terroristische aanslag van IS op toeristen in de regio nakend is.

Momenteel zijn er honderden Israëli's op vakantie in Egypte en verwacht wordt dat enkele duizenden met Pasen naar resorts aan de Rode Zee zullen trekken.

Daar bevinden zich populaire vakantieparadijzen zoals Sharm-el-Sheikh, Hurghada, El Gouna, Marsa Alam en Luxor.

"Het risico op een terroristische aanval op toeristen, en Israëli's in het bijzonder, is bijzonder hoog", verklaarde de Israëlische autoriteit voor terrorismebestrijding. De overheid heeft haar burgers die zich in de Sinaï bevinden, opgeroepen om direct naar huis terug te keren en maande iedereen aan om toekomstige vakantieplannen naar Egypte meteen te cancelen.

Na het rampjaar 2015 waarin een Russisch vliegtuig vol toeristen boven de Sinaï-woestijn crashte na een terroristische aanslag, trekt het toerisme naar Egypte nochtans opnieuw sterk aan.

De Belgische touroperators zien een duidelijke heropleving van de bestemmingen aan de Rode Zee. "Tijdens de kerstvakantie boekten veel meer reizigers een verblijf in Sharm-el-Sheikh of Hurghada door de herwonnen rust en de uitstekende verhouding prijs/kwaliteit van de Egyptische luxehotels", klonk het toen.

En ook met Pasen lijken Belgen weer massaal voor Egypte, en Hurghada in het bijzonder, te kiezen. De badplaats is zelfs de sterkste stijger dit jaar.

"Gezien de ernstige terroristische dreiging is in heel Egypte een verhoogde waakzaamheid geboden, ook in de toeristische zones", zo luidt het advies van Buitenlandse Zaken. "Reizen naar de Zuidelijke Sinaï worden afgeraden, met uitzondering van de hotelzone rond Sharm-el-Sheikh. Uitstappen buiten Sharm, worden afgeraden." Ook voor de Rode Zeekust (Hurghada, El Gouna en Marsa Alam) geldt dat toeristen zich best niet buiten de hotelcomplexen begeven.

Bron: de morgen (30/03/2017 - 11.52u)
Geraadpleegd: 30/03/2017 - 12.07u
Link: http://www.demorgen.be/nieuws/israe...-hoog-b8e69a11/

Eigen mening:

Ik heb bij dit artikel een dubbel gevoel. Het is de verantwoordelijkheid van een regering om zijn burgers te beschermen. Hierbij hoort dus ook dat ze open kaart moeten spelen over eventuele terreurdreigingen. De mensen die ervoor kiezen om toch op vakantie te gaan naar risicogebieden worden hierbij voldoende ingelicht en gewaarschuwd. Anderzijds vind ik dat met zo'n reisadvies heel wat paniek wordt veroorzaakt. Overal kan een aanslag gebeuren, zie nu naar de aanslagen in Brussel van grofweg een jaar geleden, wie had dat nu verwacht? Ik vind dat je jezelf niet mag laten kennen aan de angst voor terreurgroep IS al zou ik zou ik zelf niet kiezen om op deze moment naar Egypte of Turkije op reis te gaan.

Laatst aangepast door Neal.M**ulemans : 30th March 2017 om 12:13.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.