actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2012, 20:28
Eva.Van Peer Eva.Van Peer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 64
Kerncentrales in Europa "voldoende veilig"

De kerncentrales in Europa zijn "voldoende veilig", maar er is wel verbetering mogelijk. Ze moeten beter uitgerust worden tegen natuurrampen en terroristische aanslagen. Dat zegt de Europese Commissie, na een doorlichting van alle centrales. De doorlichting kwam er na de kernramp in Fukushima in Japan vorig jaar.

Geen enkele van de 145 onderzochte kernreactoren is zo onveilig dat hij onmiddellijk moet sluiten. Maar volgens EU-commissaris voor Energie Günther Oettinger (foto) moeten er wel miljarden euro's extra geďnvesteerd worden voor een betere beveiliging van de centrales.

Ze moeten beter worden uitgerust tegen natuurrampen en terroristische aanslagen. Dat is de algemene conclusie van de stresstests die de Europese Unie na de ramp in Fukushima liet uitvoeren.

Bron: N.N., Kerncentrales in Europa "voldoende veilig" . De redactie, 2012-10-04, (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...les_stresstests)

Mening:
Ik vind het enerzijds zeer goed dat er onderzocht is hoe de staat van de kerncentrales in Europa is en dat ze bereidt zijn om deze centrales te optimaliseren. Anderzijds vind ik dat ze met het geld dat ze zouden gebruiken om de centrales te optimaliseren beter onderzoek kunnen doen naar milieuvriendelijkere vormen om energie op te wekken.
Al enkele jaren wordt er gesproken over het overschakelen van kernenergie naar groene energie, maar tot nu toe is er nog niet veel vordering op dit gebied. Deze vorderingen zullen er ook niet komen als ze het volledige budget gaan gebruiken om de kerncentrales te verbeteren.
Ik begrijp wel dat we nog steeds nood hebben aan kerncentrales en dat we deze niet zo maar kunnen sluiten, maar om hier opnieuw in te investeren vind ik niet nodig. De kerncentrales staan namelijk al vele jaren in Europa en er zijn nog geen grote problemen geweest die het leven van de mens kunnen schaden. Ik zou daarom dan ook geen veranderingen doen aan de kerncentrales en meer focussen op de verbetering van het winnen van groene energie.

Laatst aangepast door Eva.Van Peer : 4th October 2012 om 20:55.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.