actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2015, 10:53
Steffie.DeR*dder Steffie.DeR*dder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: sint-lenaerts
Posts: 16
Antwerpen krijgt dan toch Sinterklaas met aangepaste Pieten

‘Piet blijft zwart in Antwerpen’, kopte de Nederlandse krant ‘De Telegraaf’ dit weekend, op aangeven van de Antwerpse schepen van Toerisme. Nochtans zal Sinterklaas, als hij in november in de stad aankomt, ‘aangepaste’ Pieten bij hebben.





De Antwerpse schepen van Toerisme, Koen Kennis (N-VA) had zondag in een filmpje op de website van de Nederlandse krant De Telegraaf de Nederlanders opgeroepen de intrede van Sinterklaas in in Antwerpen te volgen. In tegenstelling tot in Nederland, waar al jaren een hevig debat gevoerd wordt over de al dan niet racistische karikatuur die Zwarte Piet is, heeft België wel nog een ‘traditionele’ Piet.

Maar nu blijkt dat ook de Antwerpse Zwarte Pieten op dat evenement aangepast zullen zijn. ‘Ze hebben geen aangezette rode lippen, geen oorbellen, geen kroeshaar. Ze zullen zichtbaar blank zijn met roetvegen van de schoorsteen in hun gezicht. En ze dragen sportschoenen’, bevestigt VRT-woordvoerder Hans Van Goethem.

Kennis geeft toe dat hij ervan op de hoogte was. ‘Het gaat erom dat onze Pieten niet rood, geel, goud of groen zijn, maar zwart van het roet in de schoorsteen

Bron: ds, 09/10/2015 (Valerie Droegen, Bart Brinkman)

Mijn mening: Ik vind de hele discussie rond de huidskleur van de Pieten totaal overbodig. De mensen maken er juist racisme van door er zo hard over door te gaan. Kinderen hebben nooit zwarte piet als een zwarte man gezien. Het is gewoon zwarte piet en daar worden geen vragen bij gesteld waarom de huidskleur van hem zwart is. Ik vind dat zwarte piet gewoon zwart moet blijven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2015, 16:43
Steffie.DeR*dder Steffie.DeR*dder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: sint-lenaerts
Posts: 16
Verduidelijking van mijn mening

Ik zou toch nog mijn mening iets meer naar voor willen brengen.

Ik heb dit artikel niet gekozen omwille van het '' zwartepietenprobleem''. Maar omdat ik me afvraag als mensen zwarte piet racistisch vinden, waar ligt de grens van racisme dan. Er is al zoveel racisme, maar als de grens nog breder wordt dan kunnen we ons bij alles vragen gaan stellen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.