actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th April 2013, 20:39
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Eurozone vanaf tweede kwartaal uit recessie

Eurozone vanaf tweede kwartaal uit recessie

De eurozone zal in het tweede kwartaal de recessie achter zich laten. Dat voorspellen grote Europese economische onderzoeksinstituten. De economie van het eurogebied zal dan met 0,1 procent groeien. In het derde kwartaal zou een groei van 0,2 procent kunnen worden geregistreerd. .

Volgens het Duitse Ifo-instituut, het Franse statistisch instituut Insee en het Italiaanse Istat groeit de economie licht, omdat de export naar de Verenigde Staten en naar de opkomende markten gaat toenemen. De consumptie in de eurozone zal intussen stabiliseren, denken de onderzoekers, ondanks een aanhoudend hoge werkloosheid.

De inflatie zal volgens de voorspelling in het eerste kwartaal uitkomen op 1,8 procent en daarna licht dalen tot 1,6 procent in het tweede kwartaal en 1,5 procent in het derde kwartaal.

bron: De Morgen, 5/04/2013

Alhoewel dit goed klinkt, blijf ik hier vrij sceptisch over. Ik meen mij te herinneren dat ik een jaar geleden ook al zo’n positieve voorspelling gehoord heb. Europa zit nog altijd in een grote crisis, zoals de bankencrisis in Cyprus onlangs weer aangetoond heeft. Landen zoals Griekenland zitten nog altijd in grootse problemen (al rept het nieuws hier al lang niet meer over) en landen gaan nog altijd failliet. Dit artikel zelf, wijst ons nog maar eens op de grote aanhoudende werkeloosheid. Een crisis geraakt niet in één, twee, drie opgelost. Ik vind het dan ook vrij overdreven om te claimen dat we in het tweede kwartaal helemaal uit de recessie gaan zijn. Noem me maar een pessimist maar er kunnen altijd onvoorspelbare problemen de kop op steken en het kan altijd nog erger worden. Is het dan wel zo verstandig om voorspellingen te maken en mensen valse hoop te geven?
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.