actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2014, 15:40
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Splitsing HP kost 5.000 jobs

Computerproducent Hewlett-Packard (HP) bevestigt dat het de onderneming zal opsplitsen in twee bedrijven die op eigen kracht beter moeten kunnen concurreren. De operatie zal bijkomend 5.000 banen kosten.

Zondag meldde The Wall Street Journal al op basis van bronnen dat de stap eraan zat te komen bij HP. Het bedrijf wilde daar toen niet op reageren.

Bestuurder Dion Weisler zal de scepter zwaaien over de tak die ondermeer pc’s, tablets en printers maakt. De huidige bestuursvoorzitter van HP, Meg Whitman, krijgt de leiding over de afdeling die zich gaat richten op de zakelijke markt,. Dat is in de praktijk een ICT dienstverlener.

De splitsing betekent een volledige ommezwaai van Whitman die bij haar aantreden in 2011 soortgelijke plannen van haar voorganger Leo Apotheker naar de prullenmand verwees.

Whitman heeft zich in haar jaren aan het roer toegelegd op enerzijds het introduceren van producten en anderzijds op kostenbesparingen, waaronder ontslagen, in een poging de hoogtijdagen van HP te doen herleven. Het bedrijf heeft te lijden onder de opkomst van smartphones en tablets: sommige gebruikers kiezen ervoor om geen laptop of pc meer te kopen. Hoewel HP ook die toestellen maakt staat het op die markt niet zo sterk.

Recent besloten eBay, EMC en het Nederlandse Philips ook tot een opsplitsing van hun activiteiten.

Bron: 6 oktober 2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141006_01305822

Mening: Dit is echter iets dat niet had mogen gebeuren. HP is een zeer goed merk, dat ik ook zelf gebruik en ik ben daar zeer tevreden van. Het ergste is natuurlijk dat er 5.000 jobs verloren gaan, hoe gaan die mensen nu terug aan werk geraken. Ik hoop dat HP hier rekening mee gaat houden en zoveel mogelijk mensen terug gaat aannemen voor een nieuwe job na deze splitsing. Ik snap ook dat HP hard aan het lijden is onder de opkomst van smartphones en tablets, omdat ik zelf ook niet eens wist dat ze deze verkochten. Ze moeten er dus zeker voor zorgen dat ze terug goed in de markt komen te liggen, ook bij deze smartphones en tablets.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.