actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2009, 11:49
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Premie zorgt voor veiligere crèches

Ruim driehonderd crèches in Vlaanderen hebben een premie van 500 tot 1.500 euro ontvangen. Daarmee lieten ze de toegang tot hun gebouwen extra beveiligen tegen indringers.

De subsidies waren aangekondigd na de moordpartij van Kim De Gelder op 23 januari dit jaar in het kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde.

Gewezen Vlaams minister van Welzijn Veerle Heeren (CD&V) beloofde onmiddellijk na het drama premies voor kinderdagverblijven die extra maatregelen namen om hun crèche beter te beveiligen. Het gaat onder meer over het plaatsen van een deursas, vingerscans of het hangen van camera’s.

Bron, Gazet Van Antwerpen
Datum 23/11/09

Ik vind deze premies zeer belangrijk voor de crèches, zeker na wat er allemaal gebeurt is het afgelopen jaar. Het veiliger maken zal de ouders terug meer vertrouwen geven om hun kind naar een crèche te brengen, maar ook de opvangster zelf gaat zich nu veel veiliger voelen. Ik vind de bedragen zeker niet te hoog want kleine kinderen moeten goed beschermt worden tegen gevaarlijke psychopaten!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2009, 18:04
lies.janssen lies.janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Beerse
Posts: 25
Stuur een bericht via MSN naar lies.janssen
Mooi initiatief !

Dit vind ik persoonlijk een zeer mooi initiatief! Het wordt tijd dat ze crèches extra beveiligen en dit vooral na de aanslag van Kim De Gelder.

Ik vind het jammer dat er eerst zoiets vreselijk moet gebeuren voordat de staat maatregelen neemt. Maar zo gaat het hier in België altijd zeker?

Ik vraag me wel af of er maar 300 crèches in België zijn, want elke crèche verdient die premie. Ouders die hun kinderen naar de crèche brengen, zullen het beter en veiliger vinden voor hun dierbaren!

Greets,
Lies Janssen
2 Baso D
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2009, 18:22
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
twijfel

Mij kunnen ze met dit initiatief niet overtuigen.. Ok er is iets gebeurd in de creches, maar kan het niet even goed in een gewone school zijn gebeurd?? Zijn de scholen extra beveiligd geweest, ik denk het niet..!

Goed voor de crèches die een subsidie hebben gekregen, maar wat met alle andere scholen bijvoorbeeld waar ook zo'n voorval heeft plaatsgevonden of misschien (laat ons hopen van niet) nog zal plaatsvinden? Ik denk dat dit wel reactie kan krijgen...

Daarom de titel twijfel
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd November 2009, 18:33
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Ik vind dit ook een zeer mooi initiatief, maar een beetje laat.
Wat al gebeurd is, kan je niet meer veranderen zelfs niet door zo'n gulle premies.
Natuurlijk zijn nu de crèches extra beveiligd en de ouders zullen zich weer veiliger voelen om hun kind naar een crèche te brengen. Maar naar mijn mening is dit gewoon te laat. Er moet altijd eerst iets verschrikkelijks gebeuren, vooraleer de regering van België beseft: "Oei, hier moeten we iets aan doen!" Maar dit is typisch Belgisch blijkbaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.