actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th August 2016, 17:08
Jens.W*uters Jens.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Merkel stelt beslissing over herverkiezing uit tot begin 2017

De Duitse bondskanselier Angela Merkel zal pas begin volgend jaar haar beslissing over een mogelijke herverkiezing bekendmaken. Dat bericht het nieuwsmagazine Der Spiegel zaterdag op gezag van bronnen binnen de partij van Merkel, de Christelijke Democratische Unie (CDU).

Volgens het bericht is de bekendmaking nu voor de tweede keer uitgesteld, zodat het hoofd van de CDU-zusterpartij CSU, Horst Seehofer, tijd heeft om te beslissen of zijn partij een kandidatuur van Merkel zou steunen.

De duur is problematisch voor Merkel, die naar verwachting zich kandidaat zou stellen om opnieuw partijvoorzitter te worden tijdens de partijconventie in december. Dat kan ze enkel doen als ze ook kandidaat is voor de post van bondskanselier.

Volgens Spiegel bestaat er ongerustheid binnen de politieke kringen rond Merkel dat haar kandidatuur aankondigen zonder de steun van Seehofer, haar politiek zou schaden. Aanvankelijk zou ze begin 2016 haar beslissing bekendmaken, maar moest dat uitstellen door de vluchtelingencrisis en problemen met de CSU.

Merkel is sinds 2005 Duits bondskanselier.

Bron: DM, 28/08/2016: http://www.demorgen.be/buitenland/-...-2017-b4d609e7/

Eigen mening:
Gedurende de vele jaren dat Merkel al in de politiek zit heeft zij al verschillende keren laten zien dat ze weet waar ze mee bezig is. Het zegt toch al veel over de betrouwbaarheid en de ervaring van een politicus als deze al 11 jaar iedere keer opnieuw verkozen is tot bondskanselier van Duitsland. Ik vind dat zij zeker een mooie politieke carrière achter de rug heeft tot nu toe, beginnend als vice-woordvoerder onder de Maizière in het toenmalige Oost-Duitsland (DDR), tot uiteindelijk bondskanselier van het inmiddels herenigde Duitsland, vanaf 2005. Nochtans vind ik dat zij te open is naar immigranten, zeker naar de politieke-en economische vluchtelingen die naar Duitsland zijn getrokken tijdens de vluchtelingencrisis van afgelopen jaar. Het land heeft ondertussen al meer dan één miljoen extra inwoners alleen door de vluchtelingen, wat ik van haar een grote misstap vind. Haar inmiddels beroemde uitspraak "Wir schaffen das" was goed toepasbaar in het begin van deze problemen, maar we moeten ook realistisch blijven door te beseffen dat een land niet ineens voor één miljoen extra inwoners jobs, onderdak, onderwijs enzovoort kan creëren. Merkel is nog steeds de machtigste regeringsleider van Europa, maar er is veel kans dat ze haar boeltje zal moeten pakken bij de volgende verkiezingen in 2017. Ik vind haar een zeer goede politica, maar haar vluchtelingbeleid slaagt nergens op en ik vrees dat ze daardoor aan haar laatste legislatuur bezig is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.