actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2014, 17:45
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
N-VA doekt het Zilverfonds helemaal op

N-VA doekt het Zilverfonds helemaal op

Een paar jaar geleden moest het onze toekomst nog veilig stellen, maar deze middag heeft minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) in de Kamer aangekondigd dat het Zilverfonds wordt opgedoekt.
Het Zilverfonds was een geesteskind van voormalig minister van Begroting Johan Vande Lanotte. In 2001 moest het een van de belangrijkste verwezenlijkingen van de regering Verhofstadt worden. Er zouden begrotingsoverschotten in gespaard worden, als reactie op de te verwachten vergrijzing, om onder andere de pensioenen betaalbaar te houden.

Maar er kwam al snel kritiek op het fonds. Er werden steeds minder begrotingsoverschotten geboekt, en het geld dat wel in het Zilverfonds zat, werd onmiddellijk belegd in staatsleningen. Zo werd het door de toenmalige oppositiepartijen CD&V en N-VA steevast een lege doos genoemd.

Toch bleef het Zilverfonds tot nu bestaan. Het had ook een voorzitter met een administratie die jaarlijks een verslag uitbracht. Dat kost de overheid 120.000 euro per jaar, maar daar maakt Van Overtveldt nu een einde aan.

bron: www.destandaard.be (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141118_01382367)

mening: Naar mijn mening is het goed dat er een einde komt aan het fonds. Het kost heel veel geld en er waren geen resultaten meer. Ik denk dat er andere middelen kunnen zijn om de vergrijzing tegen te gaan en om andere pensioenen betaalbaar te houden. Ik denk ook niet dat dit fonds onze toekomst zou kunnen verzekeren. De kritiek op het fonds is te begrijpen, want mensen willen resultaat zien anders gaan ze er niet meer in geloven. Ze geven dan toch alleen maar kritiek. Misschien had het fonds al eerder moeten stopgezet worden en niet nu pas. Ik vind het persoonlijk een late reactie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.