actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 11:55
D*mas.VanderEycken D*mas.VanderEycken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: vosselaar
Posts: 36
Kaboel in shock: vrouw loopt met blote benen door de stad

Een kleedje tot op de knie is zo gemeengoed in ons straatbeeld dat we er helemaal niet meer van opkijken. Maar in Afghanistan ligt dat duidelijk anders. De hoofdstad Kaboel is in shock nadat foto's opdoken van een vrouw die de straten onveilig maakte met haar blote benen.
In het streng islamitische Afghanistan is het gebruikelijk dat vrouwen het hele lichaam bedekken. Dames die dat niet doen, vallen dan ook onmiddellijk op.

Zo nam journalist Hayat Ensafi foto's van een vrouw met blote benen die zich gehaast (op kousenvoeten) door het centrum verplaatste. Ze negeerde Ensafi toen hij met haar een gesprek probeerde aan te knopen. Over de beweegredenen van de vrouw is dan ook niets geweten. Maakte ze een politiek statement of was ze verward? De meningen lopen uiteen. Sommigen suggereerden dat het misschien om een prostituee ging.

"Ik wist dat ik dit bijzondere moment moest vastleggen op de gevoelige plaat omdat ik hier nog nooit een vrouw met blote benen heb zien rondlopen", zei de journalist aan de BBC.

Opmerkelijk: in een land met amper internet, is het beeld toch viraal gegaan. Op straat is de vrouw met de blote benen hét gespreksonderwerp.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...r-de-stad.dhtml

mening: Ik vind het grappig hoe sommige mensen direct denken dat het een prostituee is. Dit kunnen wij ons niet voorstellen omdat het normaal is in onze maatschappij. Met deze kledij valt ze natuurlijk direct op als vrouw in Afghanistan. Volgens mij wil deze vrouw via deze manier een politiek statement zetten zoals in dit artikel vermeld. Zo verstrooid kan je toch niet zijn als je gewoon bent om alles te bedekken. Ze is het denk ik ook beu dat de vrouwen alles bedekken met kledij en wil op deze manier misschien een nieuwe 'trend' starten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2014, 12:38
VeerleGrauwm*ns VeerleGrauwm*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 43
Toch verbazend hoe erg hun cultuur verschillend is van de onze. Ik kan het me niet voorstellen dat moest ik morgen een kleedje dragen en over straat lopen, je mensen choqueert. Ik vraag me af of de mensen daar weten dat dit normaal is in velen landen en dat vrouwen daar meer rechten en vrijheid hebben dan bij hen. Als het met geloof te maken heeft, vraag ik me af wat hun God dan zegt over het ongelijk behandelen van mensen. Ik zou graag een gesprek aangaan met mensen in zulke landen, praten over hoe zij denken en waarom zij zo denken, hoewel ik dat waarschijnlijk beter niet doe.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.