actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th December 2014, 15:10
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Pakistan rouwt na bloedigste Taliban-aanslag ooit

Pakistan is in rouw na de bloedige Taliban-aanslag op een school, waarbij minstens 132 kinderen om het leven kwamen. In Peshawar worden de eerste doden begraven.

In Pakistan heeft premier Nawaz Sharif drie dagen van nationale rouw aangekondigd nadat Talibanstrijders een school aanvielen, waarbij minstens 132 kinderen om het leven kwamen. Het was de bloedigste aanslag door de Taliban ooit.

In de Pakistaanse stad Peshawar startte dinsdagavond reeds de begrafenissen van de eerste slachtoffers. De kisten werden helemaal bedekt met bloemen en overal in de stad staken inwoners kaarsen aan. Bij de ziekenhuizen is het nog steeds erg druk, mensen staan te wachten op het laatste nieuws over hun familieleden. Want bij de aanslag vielen niet alleen meer dan 130 doden, ook meer dan honderd mensen raakten gewond.

'Perfecte wraak'
Het drama waarbij Talibanstrijders een school gijzelde duurde meer dan zeven uur, de meeste slachtoffers zijn scholieren tussen de tien en de twintig jaar oud. Volgens de plaatselijke politiefunctionarissen zijn alle daders gedood.

Het merendeel van de ouders van de scholieren zijn militairen en net daarom koos de Taliban de school als doelwit. 'Zij vermoorden onze kinderen door bommen te werpen op Noord- en Zuid-Waziristan. Dit is de perfecte wraak', aldus een Talibancommandant.

Wereldwijd werd met afschuw gereageerd op de aanslagen. De Amerikaanse president Barack Obama liet verstaan dat hij Pakistan blijft steunen in het geweld tegen de Taliban.

Bron: http://www.knack.be/nieuws/wereld/p...mal-519145.html

Mening:
Gewoon verschrikkelijk wat er is gebeurd. Wat hadden die kinderen misdaan? Er zijn zoveel gevaarlijke gedachtegangen in de wereld aanwezig. Zo'n pipo's denken dat ze 'God' zijn en alles maar mogen doen wat ze maar willen. Dat ze er maar eens werk van maken om ook op deze groep een klopjacht te doen. Ze doen daar maar wat ze willen. De mensen daar leven in angst. En de wereld doet niets...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th December 2014, 15:43
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Het moet wel duidelijk gemaakt worden dat het hier over de Pakistaanse tak van de Taliban gaat. Andere groepen zoals die van Afghanistan veroordelen deze aanslagen, net zoals wij. Ze beweren dat het doden van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen absoluut tegen islamitische waarden is (wauw, echt?).

Voor de rest zijn deze mensen gewoon wilden die geen plaats hebben op deze wereld. Door zulke acties verlies ik het vertrouwen in de mensheid en vooral daar in het Midden-Oosten. Het is trouwens al zover gekomen dat wij in het Westen gesensibiliseerd zijn tegenover zulk nieuws. Ik las vanmorgen de krant met dit artikel in. Ik stond er even bij stil maar dertig seconden later bladerde ik verder. Ik heb langer stil gestaan bij het nieuws van een nieuwe skateschoen van Nike die in Antwerpen wordt voorgesteld.

Dit is toch erg, niet?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.