actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2012, 19:22
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
204.000 euro voor project rond rijgedrag van jongeren

De Vlaamse regering kent een subsidie van 204.000 euro toe aan het project "Getuigen onderweg" van de vzw Rondpunt. Het doel is jonge weggebruikers te laten nadenken over hun eigen gedrag in het verkeer door te werken met getuigenissen van verkeersslachtoffers of nabestaanden.
In het project "Getuigen onderweg" komen verkeersslachtoffers of nabestaanden in de klas vertellen over het ongeval waarbij zijzelf of hun kinderen betrokken raakten.

Het project is gericht op kinderen van de derde graad secundair onderwijs of studenten van het hoger onderwijs. Bedoeling is om hen bewust te maken van het belang van veilig gedrag in het verkeer en van het vaak moeilijke traject dat slachtoffers na hun ongeval doormaken. De huidige subsidie van 204.000 euro loopt tot eind 2013.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-jongeren.dhtml
--------------------------------------------------------------------------

Hoewel dit een grote som geld is vind ik het wel een goed idee. Er zijn inderdaad veel ongevallen en ik heb onlangs gelezen dat een groot percentage van die ongevallen te maken heeft met mensen die net of minder dan twee jaar hun rijbewijs hebben. Dit is naar het schijnt te wijten aan het feit dat deze mensen nog niet veel ervaring hebben in panieksituaties. In Nederland hebben ze daar enorm goede rijscholen voor die je daar ook op voorbereiden, maar zulke opleiding kunnen wij ons waarschijnlijk niet permiteren.

Hopelijk maakt deze actie mensen bang want uiteindelijk is angst iets erg sterks. Het kan mensen wakker schudden en meer bewust maken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2012, 14:26
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Ik denk dat het zeker en vast tijd werd voor een actie die jongeren eens laat nadenken over de eventuele gevolgen van hun rijgedrag. Er valt niet te ontkennen dat het hoog tijd is om hieraan iets te doen. Elk weekend lees je weer maar eens hoeveel slachtoffers er gevallen zijn in het verkeer door roekeloos rijden, rijden onder invloed,... Ik zal niet beweren dat dit alleen maar voorkomt bij de jongere generatie maar het is duidelijk dat jongeren minder stilstaan bij de gevolgen van hun daden. Ik denk dat getuigenissen van slachtoffers de beste manier is om te laten doordringen dat een glaasje te veel drinken of een sms versturen achter het stuur écht wel de oorzaak kan zijn van een tragisch ongeval waar je de rest van je leven de gevolgen van zal moeten dragen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.