actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2015, 11:54
Wouter.G*dschalk Wouter.G*dschalk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Geen nieuwe dreigbrief aangekomen bij Het Laatste Nieuws

Op sociale media wordt momenteel een artikel van De Morgen druk gedeeld. Er zou een dreigbrief van IS die op de redactie van Het Laatste Nieuws zijn beland. Er is echter geen nieuwe dreigbrief: het gaat om een artikel van 4 februari dit jaar, dat nu opnieuw opduikt.
In de dreigbrief, die dateert van februari dit jaar, waarschuwde de terreurbeweging voor aanslagen in ons land. De reden dat de oude dreigbrief nu opnieuw wordt gedeeld, is waarschijnlijk door een bepaalde passage in die brief: "Wat in Frankrijk is gebeurd, zal ook in België gebeuren. We zullen niet enkel in grote steden toeslaan. Onze bomauto's en explosieven hebben we al opgeslagen in België. Dit is nog maar het begin."

Het gaat dus niet om een nieuwe dreigbrief, maar om een brief die eerder dit jaar op de redactie belandde na de aanslagen op het satirische tijdschrift Charlie Hebdo, eveneens in Parijs.

Bron: De Morgen, 14/11/2015. http://www.demorgen.be/buitenland/g...ieuws-ba8d2ad9/

Mening: Eerst en vooral wil ik zeggen dat het me enorm aangrijpt wat er gisteren in Parijs is gebeurd. Gisteren heb ik vol ongeloof naar de gruwelijke beelden van de aanslagen in gekeken. Ik vrees dat dergelijke aanslagen op termijn onvermijdbaar zijn en dat ook ons land getroffen zal worden. Het slechtste wat we nu kunnen doen is paniek zaaien via sociale media en andere kanalen. Paniek is een slechte raadgever dus we mogen er ons zeker niet door laten leiden. Wat er gisteren is gebeurd heeft zo´n grote impact op iedereen dat je over 20 jaar nog precies kunt vertellen waar je was toen je de beelden voor het eerst zag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.