actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2015, 15:44
Joël.vxngorp Joël.vxngorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Morkhoven
Posts: 27
Jong N-VA verzet zich tegen veegpiet in Mechelen

artikel:
Leden van Jong N-VA willen niet weten van een veegpiet in Mechelen. Ze willen dat hun moederpartij de beslissing ongedaan maakt. “Het is hersenspoeling van jonge kinderen”, zegt voorzitter Henning Van Duffel van de Mechelse afdeling.

Onlangs was er discussie over de inzet van veegpieten bij de intrede van sinterklaas, en dat is niet naar de zin van de jonge Vlaams-nationalisten. ”Zowel op een Sinterklaasfeest als een Sinte-Mettefeest zie je kinderen van diverse pluimage, afkomsten en religies. Het zijn de volwassenen die de kinderen met hun politieke correctheid willen hersenspoelen", stelt Van Duffel.

De politieke jongeren zijn ook kritisch voor hun moederpartij, die in Mechelen deel uitmaakt van een coalitie met Vld-Groen-m+ en CD&V. ”Dat N-VA deze hersenspoeling zomaar over zich heen laat gaan, is ongezien. Zijn we nu de grootste ideologische partij of niet”, vraagt penningmeester Jan Bogaerts zich af. ”Indien onze moederpartij deze beslissing met haar gewicht niet ongedaan maakt, gaan wij een ludieke actie voeren. En ja, dat is een dreigement!”

eigen mening: Dit vind ik er een beetje overgaan. Zo'n drama voor niets. Door een veegpiet in te zetten zullen de originele, exacte, tradities verloren gaan omdat de pieten niet meer volledig zwart zijn, maar wat maakt dat nu uit? Ik ben van mening dat Sinterklaas een evenement is bedoelt om de kinderen blij te maken, dat ze het naar hun zin hebben. Ik denk niet dat deze kinderen het heel erg gaan vinden dat de pieten nu wat minder zwart zijn. En als dat wel zo zou zijn dan kan me er een mooi verhaal aanplakken dat de zwarte pieten de roet eindelijk een beetje van hun hebben gekregen. Om zo ver te gaan dat dit over hersenspoeling gaat, is er echt wel wat over. Men zou zich beter met wat nuttigere dingen bezighouden.

bron: internet (http://www.gva.be/cnt/dmf20151111_0...iet-in-mechelen)
datum: 11/11/'15 om 14:21

Laatst aangepast door Joël.vxngorp : 11th November 2015 om 15:57.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.