actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2013, 17:09
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 88
Ook DHL wil pakjes laten thuisbezorgen door drones

DHL gaat uittesten of en hoe het onbemande vliegtuigjes kan inzetten om pakjes te vervoeren. Daarmee treedt het koeriersbedrijf in de voetsporen van Amazon.

In navolging van Amazon gaat DHL tests uitvoeren met drones om pakketjes af te leveren.

Het koeriersbedrijf gaat volgende week producten per drone laten vervoeren van een apotheek in Bonn naar een DHL-kantoor dat zich zo’n drie kilometer verderop bevindt.

Medewerkers van DHL zullen medicijnen online bestellen, die tussen 12u en 14u op kantoor bezorgd zouden moeten worden door onbemande vliegtuigjes.

Amazon en UPS
Amazon kondigde zopas een soortgelijke drone-dienst aan: Prime Air. Die moet het mogelijk maken pakjes binnen de dertig minuten vanuit de verschillende distributiecentra bij klanten thuis te bezorgen. Ook koeriersdienst UPS (United Parcel Service) experimenteert met bezorgrobots.

Maar de bedrijven zullen volgens critici nog wel wat praktische en juridische obstakels moeten overwinnen alvorens hun plannen in de praktijk te kunnen brengen.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws...0466954007.htm#
Datum: 5/12/2013

Mening:
Dit is een mooi alternatief in plaats van mensen. Zo kunnen ze nog meer pakketjes bezorgen per dag. Een drone is natuurlijk niet altijd goedkoop. Het vraagt bovendien ook nog naar updates en onderhoud, anders gaat de drone kapot. Op langere termijn is een drone goedkoper dan een mens, qua loon. Persoonlijk denk ik niet dat dit een goed alternatief is. Deze technologie gaat de mensen vervangen. Door dit principe gaan de werklozen nog kwader worden dat ze geen werk kunnen vinden. Ook gaan er meerdere jobs sneuvelen als andere (concurrentie) bedrijven dit gaan toepassen. Na het lezen van dit artikel stel ik mij de vraag: Wat gebeurt er als de drone onderweg ineens kapot gaat en neerstort?

Laatst aangepast door B*b.Borgmans : 5th December 2013 om 17:11. Reden: Ik heb nog iets belangrijk toe te voegen aan mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.