actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2013, 22:19
Shana De Laet Shana De Laet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 26
Helft tickets Tomorrowland exclusief voor Belgen

Dat Tomorrowland dit jaar twee weekends na elkaar wordt georganiseerd, lekte gisteren al uit en wordt nu bevestigd door de organisatie. Tomorrowland gaat dit jaar door op 18, 19, 20 juli en 25, 26, 27 juli. Voor beide weekends zal 50 procent van de tickets exclusief voor Belgen worden voorbehouden.

"De vraag naar tickets was afgelopen jaar enorm met gevolg dat onze organisatie tot maanden na de ticketverkoop overspoeld werd met ontelbare vragen van bezoekers die er graag wilden bijzijn", zegt de organisatie in een persbericht. "Zowel lokaal, nationaal als internationaal is de vraag veel groter dan het aanbod. Voor onze 10e verjaardag willen we absoluut iets speciaal doen. Er is gekozen om de dubbele editie maar éénmalig te laten plaatsvinden voor dit jubileum, om zo de druk op de buurt, onze organisatie en De Schorre te beperken in de toekomst", klinkt het.

Zowel de gemeente Boom als de gemeente Rumst hebben hun toestemming gegeven voor het dubbele evenement. "Onder strikte voorwaarden en eenmalig", zegt Booms burgemeester Jeroen Baert. "We garanderen dat onze inwoners niet alleen de lasten moeten dragen, maar er ook blijvend voordeel zullen bij hebben", treedt zijn Rumstse collega Wendy Weckhuysen hem bij.

De organisatie benadrukt dat het niet de bedoeling is dat dezelfde fans twee weekends na elkaar afzakken naar Boom. "De line-up van Tomorrowland 2014 zal voor de twee weekends ongeveer gelijklopend zijn. We willen dat dit jaar zoveel mogelijk bezoekers van Boom, Rumst, België en vanuit heel de wereld de tiende verjaardag laten meebeleven."

Maandag 13 januari worden de eerste namen en alle details met betrekking tot registratie en de ticketinformatie bekend gemaakt. Voor beide weekends zal 50 procent van de tickets exclusief voor Belgen worden voorbehouden, er zullen wederom meer dan 140 Tomorrowland vluchten per weekend van over de hele wereld vertrekken richting Boom.

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/2590/F...or-Belgen.dhtml), 3/12/13

Eigen mening: Tomorrowland is een grootschalig dancefestival in België. Jammer genoeg is de kans op een ticket elk jaar vrij beperkt. Iedereen wil bij dit sociaal fenomeen aanwezig kunnen zijn. Doordat het festival volgend jaar twee weekends door zal gaan, is de kans groter dat je aan een ticket kunt geraken. Voor de stad Antwerpen zal dit op economisch vlak ook alleen maar voordelen hebben. Er zullen vele hotelovernachtingen, vliegtickets geboekt kunnen worden door de buitenlandse bezoekers.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2013, 19:19
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Ik vind dit initiatief zowel positief als negatief. Aan de ene kant vind ik het heel goed ze het toegankelijker maken voor de Belgen. Zelf probeer ik al een aantal jaar te gaan maar dit is echter niet zo gemakkelijk, het is me zelfs nog nooit gelukt. Ze hadden dan ook veel eerder 50% van de tickets aan de Belgen moeten verkopen, het is een Belgisch festival dus ik vind dat wij dan wel voorrang moeten krijgen. Dat het festival twee weekenden gaat duren vind ik dubbelzinnig. Langs de ene kant vind ik dit goed voor de Belgische economie. Er zullen veel buitenlandse toeristen komen en deze moeten natuurlijk ook een overnachting hebben. Dus ik denk dat het wel heel goed gaat zijn voor de horeca. Toch vind ik dat de charmes van het festival zal verdwijnen doordat ze het zullen verspreiden over twee weekenden. Een festival is iets eenmaligs waar je heel het jaar naar uit kijkt, je wilt niets missen als je combi gaat. Nu gaat het verspreid worden over twee weekenden, een combiticket zal dus heel veel geld kosten en ik vind niet dat je hetzelfde gevoel krijgt als bv: combi pukkelpop. Je moet na het eerste weekend je spullen pakken om dan een paar dagen later terug te keren. Of je kiest ervoor om maar 1 weekend te gaan maar dan mis je wel een paar goede optredens. Dus het opsplitsen in twee weekenden vind ik niet zo'n goed idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.