actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th February 2008, 17:23
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
exit Fidel

Datum : 19/02/2008
Titel : Fidel Castro treedt af - fotoalbum en video
De jarenlange Cubaanse president Fidel Castro (81) heeft zich definitief teruggetrokken uit het staatsbestuur.
De sinds 18 maanden zieke revolutionaire leider kondigde dinsdag op de online-editie van de partijkrant Granma aan dat hij omwile van gezondheidsredenen zich geen kandidaat meer zal stellen voor de functies van staatsraadsvoorzitter en opperbevelhebber van de strijdkrachten. Castro was bijna vijf decennialang in het communistische land aan de macht. Komende zondag komt de nieuwe volksvertegenwoordiging bijeen om de leden van de toekomstige regering te kiezen.

"Mijn landgenoten, die me opnieuw in de volksvertegenwoordiging hebben gekozen, waar belangrijke schikkingen over het lot van onze revolutie moeten genomen worden, deel ik mee dat ik het ambt van staatsraadsvoorzitter en opperbelhebben nastreef noch zal aanvaarden, ik herhaal nastreef noch zal aanvaarden", verklaarde Castro.

De zieke Castro had zijn functies op 31 juli 2006 overgedragen aan zijn jongere broer Raul (76). Sindsdien is hij wegens zijn gehavende gezondheid niet meer in het openbaar opgetreden. In december vorig jaar had hij een eerste keer over de mogelijkheid gesproken het staatsbestuur te verzaken. Toen zei hij dat hij niet aan de macht en het ambt wilde vastklampen, maar bereid was plaats te maken voor de jongeren.

uit:GVA
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.