actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2014, 19:35
Priscilla.V*nEyck Priscilla.V*nEyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Weelde
Posts: 79
Grote prijsverschillen voor speelgoed

Wie in de eindejaarsperiode speelgoed koopt, denkt beter twee keer na waar hij dat doet. Een onderzoek van Test-Aankoop toont immers aan dat er grote prijsverschillen zijn tussen de verschillende speelgoedwinkels en webshops. Die verschillen kunnen voor sommige merken zelfs oplopen tot meer dan 20 procent. Dat schrijft Het Nieuwsblad dinsdag.

De Belg spendeert gemiddeld 258 euro aan geschenken tijdens de eindejaarsperiode. Maar door de prijzen van cadeaus in verschillende winkels met elkaar te vergelijken, kan je heel wat geld uitsparen.

Medewerkers van de consumentenorganisatie verzamelden in juni 255 stukken speelgoed uit 155 verschillende (web)winkels en vergeleken de prijzen met elkaar. En de verschillen blijken behoorlijk groot. ‘We raden mensen aan om de prijzen van speelgoed in verschillende winkels te vergelijken voordat ze iets kopen. Want de kans is groot dat je daar behoorlijk wat geld mee kan uitsparen’, zegt Els Bruggeman van Test-Aankoop.

Uit het onderzoek blijkt dat Dreamland voor veel speelgoedmerken de goedkoopste is. Zo zijn videospelletjes, speelgoed van Fisher Price en gezelschapsspelletjes van Ravensburg het goedkoopst bij de speelgoedwinkel van de Colruytgroep. Maar ook voor bijvoorbeeld Playmobil en Lego scoort Dreamland goed.

Wel is speelgoed gemiddeld twee procent duurder in de webwinkel van Dreamland dan in de gewone winkels. Fun en Bart Smit zitten daarentegen meestal in de hoogste prijsklasse. Speelgoed van Fisher Price bijvoorbeeld, is bij Fun en Bart Smit respectievelijk 12 en 10 procent duurder dan bij *Dreamland.

Bron: De Standaard, 25/11/2014

Mening:
Mensen kunnen inderdaad veel geld uitsparen als ze prijzen gaan vergelijken. Zelf zou ik het alvast overwegen om naar verschillende winkels te lopen om te zien waar je dat product het goedkoopste kan vinden. In deze periode kan je het geld dat je hiermee uitspaart goed gebruiken. Ik vind het ergens wel niet logisch dat de prijsverschillen zo groot zijn. Je zou denken dat je voor een bepaald product van hetzelfde merk, overal zowat hetzelfde betaald. Blijkbaar is dat toch verkeerd gedacht. Ik snap dat de winkels tijdens de feestdagen veel willen verdienen, maar eens mensen gaan vergelijken zullen ze uiteindelijk nog het minste verdienen van alle winkels.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2014, 10:16
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Priscilla stelt voor om alle winkels af te gaan en zo te zien welke de goedkoopste is. Dit is inderdaad een manier, maar voor mij is dit een beetje te chaotisch. Uiteindelijk zal je op die manier zoveel benzine/diesel verbruikt hebben dat het uiteindelijk op hetzelfde zal uitkomen. Ik koop cadeaus op een andere manier. Eerst denk ik na over wat ik wil kopen en dan bedenk ik in mijn hoofd een maximumprijs dat het mag kosten. Vervolgens ga ik naar een speelgoedwinkel en kijk rond. Als ik het product vind binnen mijn prijscategorie, dan koop ik het. Als het te veel kost, dan kijk ik verder rond in de winkel en zoek ik iets gelijkaardigs dat wel binnen mijn budget past.
Hiermee wil ik aantonen dat er verschillende manieren zijn om op te letten met wat je koopt. Een webshop geeft vaak vertekende beelden van prijzen, dus daar moet je jezelf volgens mij niet op baseren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.