actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2014, 14:59
A*strid.Bastiaens A*strid.Bastiaens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 100
Onderzoek naar corruptie bij autokeuring Vorst en Anderlecht

Onderzoek naar corruptie bij autokeuring Vorst en Anderlecht

Gisterenochtend hebben 36 huiszoekingen plaatsgevonden in het kader van een corruptie-onderzoek bij de technische autokeuring van Anderlecht en Vorst. Dat melden de kranten van Sudpresse en werd inmiddels bevestigd door het parket.

De huiszoekingen gebeurden in de kantoren van de keuringscentra, maar ook in de woningen van een dertigtal medewerkers. Zij zouden zich hebben laten omkopen bij de aflevering van groene kaarten, wat sommigen tot een dubbel maandloon opleverde. Dertig personen werden op bevel van de Brusselse onderzoeksrechter Sophie Grégoire ondervraagd.

"Dit is van een enorme omvang en houdt misschien niet op bij de centra die vandaag geviseerd worden", verklaarde de woordvoerster van het parket aan La Capitale. "De gevolgen voor de veiligheid op de weg kunnen zeer ernstig zijn."

Voor de huiszoekingen waren 160 leden van de federale gerechtelijke politie van Brussel opgetrommeld.

Het is niet de eerste keer dat het centrum in Anderlecht in opspraak komt. In het jaar 2003 werden 27 beklaagden schuldig bevonden aan corruptie voor feiten die zich voordeden tussen de jaren 1990 en 2000. Twee van hen kregen een effectieve celstraf.

Bron: De Morgen, 22 november 2014
(http://www.demorgen.be/binnenland/o...lecht-a2129122/)

Eigen mening:
Dat er omkooppraktijken plaatsvinden bij de autokeuring verbaasd mij eigenlijk niet. Iedereen wil dat zijn auto door de keuring raakt en sommige mensen lappen de regels aan hun laars. Zij denken dat ze met geld alles kunnen afkopen, waarvan dit artikel een bewijs is. Ik vind het goed dat er hiernaar een onderzoek is gedaan. Hopelijk worden de mensen die omgekocht zijn gestraft. Ik vind wel dat zij niet alleen gestraft moeten worden. De mensen die hen het geld aangeboden hebben mogen niet aan hun straf ontsnappen. Als ik mocht kiezen zou ik al hun financiën eens ondersteboven halen omdat als ze dit al bij een autokeuring doen, gaan ze zeker op andere plaatsen mensen omkopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.