actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th September 2008, 08:59
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Alles over seks op maat van jongeren

Veel 15- tot 25-jarigen zitten met vragen rond relaties en seksualiteit. Op de site allesoverseks.be van Sensoa vinden ze een betrouwbaar en up-to-date antwoord op maar liefst 2.000 concrete vragen. Niet enkel antwoorden op vragen over anticonceptie, soa’s en seksueel misbruik, maar ook over de eerste keer, seksuele oriëntatie, relaties, sekstechnieken… Korte, heldere en eerlijke antwoorden op maat van jongeren. Daarnaast is er een forum, kunnen jongeren eigen verhalen posten én persoonlijke vragen stellen. Medewerkers van de jongerenadviescentra en de centra voor algemeen welzijnswerk beantwoorden die binnen de 48 uur.

Campagne
Een campagne moet de site bekend maken bij het doelpubliek: 15- tot 25-jarigen. Die zijn vaak onwetend en onzeker en dat wil deze campagne in beeld brengen op een humoristische, absurde manier. Van de drie verschillende campagnebeelden zijn er ook advertenties en posters die de komende weken zullen opduiken in tijdschriften, jeugdhuizen, cafés... Daarnaast is er ook een sterke digitale poot met een spot en banners op verschillende sites en blogs en met profielpagina’s op socialenetwerksites als Facebook en Netlog.


18/09/2008
Bron:www.klasse.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd September 2008, 17:05
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Allesoverseks

Ik vind dit een goed inititief.
Ik heb mijn twijfels bij het forum. Als er zomaar mensen voor de lol "rare" verhalen op komen vertellen ofzo,...
Ook vind ik, als mensen met vragen zitten, laat ze die dan persoonlijk stellen, maar niet via een forum dat iedereen kan lezen. Het zijn tenslotte persoonlijke vragen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd September 2008, 18:14
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door Laurianne
Ik vind dit een goed inititief.
Ik heb mijn twijfels bij het forum. Als er zomaar mensen voor de lol "rare" verhalen op komen vertellen ofzo,...
Ook vind ik, als mensen met vragen zitten, laat ze die dan persoonlijk stellen, maar niet via een forum dat iedereen kan lezen. Het zijn tenslotte persoonlijke vragen!


Hier ben ik het niet mee eens, fora zijn altijd zo anoniem als je dat zelf wilt.
Je kan er voor kiezen om een nickname te kiezen die je naam bevat maar dat is nooit een goed idee.
Je kan er altijd voor kiezen om je email adres zichtbaar te maken of niet.

Ik vind het net goed dat vragen door iedereen gelezen kunnen worden want ik ben er zeker van dat er heel veel vragen op gaan komen die meer tieners zich wel eens stellen. Zo zullen sommige hun vragen al beantwoord zijn omdat iemand anders net dezelfde vraag had.

Ik kan dit initatief alleen maar aanmoedigen alleen moet men de jongeren dan nog leren hoe juist om te gaan met fora want uit ervaring weet ik dat dit niet altijd juist verloopt.
Ze moeten bijvoorbeeld leren om een juiste nickname te kiezen en hun persoonlijke gegevens niet ten toon te stellen.
Als ik een kans zie in mijn les probeer ik dit er altijd in te integreren en dit is mij al een paar keer gelukt. Ervaring uit die lessen leert mij dan ook dat dit voor jongeren iets heel nieuws is en dat ze de consequenties van hun acties niet altijd beseffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.