actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2014, 10:13
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Zeven op de tien Vlamingen vertrouwen de koning

Zeven op de tien Vlamingen vertrouwen de koning
Vandaag om 05:56 door gjs | Bron: BELGA

Mail
Print
Zeven op de tien Vlamingen vertrouwen de koning
Foto: Photo News
Het vertrouwen in koning Filip was nooit zo groot als vandaag. Dat blijkt uit een onderzoek van het VTM-magazine Royalty, zo meldt De Zondag. Maar liefst 69,1 procent - bijna zeven op de tien - heeft vertrouwen in Filip. Dat is ruim 10 procent meer dan vorig jaar, toen net geen 60 procent vertrouwen had in de koning. Net voor de troonswisseling was dat amper 49 procent.

'De koning neemt hiermee duidelijk afstand van zijn vader Albert, en toont dat hij eigenlijk een betere koning is dan een kroonprins', zegt Robin Vissenaekens, eindredacteur van Royalty. Hij verwijst ook naar de sterke rol van kabinetschef Frans Van Daele, die de koning bijstond tijdens de formatiegesprekken. 'Een koning heeft door de grondwet bepaalde opdrachten te vervullen en hij voert die keurig uit.'

In totaal werden voor het onderzoek 1.000 Vlamingen bevraagd. Woensdag zit koning Filip 500 dagen op de troon.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141130_01403575
Mijn commentaar: Er is een grote verbetering merkbaar in de houding van Koning Filip. Volgens mij heeft dat vooral te maken met zijn entourage. Hij wordt, sindsdien hij koning is geworden veel meer begeleid. Aan de andere kant houdt hij sindsdien ook de lippen meer op elkaar, waardoor er minder commotie bij de bevolking word opgewekt: elke uitspraak kan verkeerd worden verstaan dor diegene die dat willen. Het is ook niet makkelijk om in ons België met haar gewesten, voor allemaal goed te doen. Dat heeft volgens mij ook veel met de politieke twistpunten tussen Vlaanderen en Wallonië te maken: beide wensen toch wel een ietwat verschillende koers te varen. Of het koningschap nog van deze tijd is voor België, is een andere vraag ...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2014, 12:01
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Gek eigenlijk dat voor de troonswissel veel mensen lachten met de toen nog kroonprins Filip. Veel mensen waren er van overtuigd dat hij ons land ten schande zou brengen en zijn taak niet naar behoren zou kunnen volbrengen. Er werd gelachen met zijn 'balkonscène'. Het doet me ergens wel deugd dat momenteel het vertrouwen in onze koning gegroeid is. Het is namelijk hij die ons land vertegenwoordigd in het buitenland. Ons imago hangt voor een stuk mee samen met het voorkomen van onze koning. Ik ben het eens met E*ien dat het in ons gecompliceerde landje absoluut niet eenvoudig kan zijn om te regeren. Daarom des te meer een pluim voor koning Filip.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.