actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2011, 00:56
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Anesthesiste vrijuit voor coma na kijkoperatie /

10 december 2011/Auteur: pdv
GERAARDSBERGEN - Een anesthesiste van het Algemeen Stedelijk Ziekenhuis van Geraardsbergen heeft niet geblunderd tijdens een schouderoperatie waardoor haar patiënte in een onomkeerbare coma raakte. De strafrechter in Oudenaarde heeft de arts vrijgesproken op grond van twijfel.
Tien jaar geleden onderging de toen 45-jarige Renate Stroobant een kijkoperatie aan de schouder. Sindsdien leeft ze als een plant. Toen haar man, Herman Rogge, te horen kreeg dat tijdens de operatie onregelmatigheden waren gebeurd die verzwegen werden, diende hij een klacht in.

Tegenstrijdige expertverslagen vormen de basis voor de vrijspraak. Volgens de wetsgeneesheer had de anesthesiste niet opgemerkt dat een zuurstofslang was losgekomen, maar de experts van de verdediging schrijven de coma toe aan een acute longembolie. Echtgenoot Herman Rogge gaat in beroep.

bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...cleid=GUD3JF6C2

Eigen mening:
Ik kan hier zeker niet zeggen of de schuld echt is of niet. Maar ik kan alleen maar zeggen dat ik er van schrok dat de operatie al 10 jaar geleden gebeurd was. Al die tijd is er dus een onzekerheid geweest voor die man die nu zijn vrouw verzorgt. En nu nog weet hij niet wat er juist gebeurd is. Volgens mij is het heel moeilijk om tegen de ‘medische’ wereld een proces te spannen. Je weet niet hoe machtig deze mensen zijn. Ik denk dat ik ook zou willen weten wat er juist gebeurd was om alles te kunnen verwerken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2011, 19:03
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Anesthesiste vrijgesproken

Ik kan mij zeer zeker voorstellen dat het voor Herman Rogge een enorme schok geweest is toen hij te horen kreeg dat zijn vrouw voor altijd zal leven als een plant. Als hij daar bovenop nog te horen krijgt dat dit komt door onregelmatigheden tijdens de operatie kan ik mij zeer zeker voorstellen dat hij een klacht hiervoor indient. Een anesthesiste mag nu eenmaal GEEN fouten maken. Ze zijn uiteindelijk bezig met menselevens. Zoals in het artikel al beschreven staat is de anesthesiste vrijgesproken op grond van twijfel. Natuurlijk, je bent onschuldig tot het tegendeel zwart op wit bewezen is. Ik kan zelf eigenlijk moeilijk geloven dat de anesthesiste niet opgemerkt zou hebben dat een zuurstofslang losgekomen was. Wanneer deze loskomt zou de machine normaal een melding moeten geven. In het artikel staat ook dat Herman Rogge in beroep gaat omdat experts geschreven hebben dat de coma toe te schrijven is aan een acute longembolie. Als dit zo zou zijn, dan heeft de anesthesiste een medische fout gemaakt en heeft de man het volste recht om in beroep te gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.