actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th February 2011, 14:42
elien.leys elien.leys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lille
Posts: 58
Eenzaamheid even schadelijk als roken of alcoholverslaving

Wanneer je eenzaam door het leven stapt, kan dat je gezondheid even grote schade berokkenen als roken of een alcoholverslaving. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek.

Wanneer je je vaak eenzaam voelt, heb je 50% meer kans om sneller te sterven. Je hebt ook meer kans op hartziektes, chronische ontstekingen en bepaalde soorten kanker. Volgens professoren komt dat doordat je bloedcellen minder actieve genen gaan ontwikkelen, die je moeten beschermen tegen ziektes. Hierdoor word je sneller ziek, en heb je dus ook meer kans om vroeg te sterven.

Volgens de professoren is ons lichaam niet gecreëerd om eenzaam door het leven te stappen. "Wanneer je in de oudheid alleen was, was je een vogel voor de kat. Je trok altijd in groep rond op zoek naar eten. Eenzaamheid is een symptoom van een snel evoluerende maatschappij, waarbij niemand nog tijd heeft voor de ander en enkel denkt aan zijn eigenbelangen."

Bron: www.she.be, 25 februari 2011

Mening:
Ik was direct aangetrokken door de titel. Dat eenzaamheid zo'n probleem is in de maatschappij van vandaag verbaast me, of toch ook weer niet. We hebben veel virtuele vrienden dankzij al die social networksites zoals facebook. Maar we ontmoeten onze vrienden amper. Vaak hebben we ook vrienden die je alleen maar kent van in de chatroom.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th February 2011, 14:54
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
In de media hoor je wel vaker dat oudere mensen heel eenzaam zijn. Maar ik denk dat er ook veel jongere mensen eenzaam door het leven gaan. Je ziet op school vaak dezelfde leerlingen/studenten alleen lopen. Ik vraag me dan steeds af, zouden ze echt eenzaam zijn, altijd? Toen ik dit artikel las kreeg ik echt pijn aan mijn hart. Eenzame mensen hebben het verdriet alleen te zijn plus daarbovenop nog eens 50% meer kans om vroeger te sterven. Het leven is voor sommigen toch erg triestig.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th February 2011, 19:18
Femke.Van.Dyck Femke.Van.Dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 86
Tegenwoordig hoor je toch meer en meer dat er mensen pas na enkele dagen/weken (!) dood terug worden gevonden in hun huis?
Deze mensen leven dag in, dag uit in de eenzaamheid.
En kijk maar eens naar al die "oudjes" in bejaardentehuizen die geen bezoek meer krijgen.
Zij leven min of meer in een gelijkwaardige situatie wachtend op de dood...

Eenzaamheid is een gevoel van leegte.
Velen denken dat je dan helemaal geen contact meer met anderen hebt. Maar dat is het niet. Het is het gevoel dat je met niemand je ervaringen, gevoelens en gedachten kunt delen.
Eenzaamheid kan ook binnen een relatie. Soms hebben mensen het gevoel dat ze niet terechtkunnen bij hun partner, of willen ze hem niet belasten met hun problemen. Daardoor kunnen partners alleen komen te staan met hun gevoelens.

http://gezondheidsnet.rnews.be/rela...el-eens-eenzaam
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.