actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2016, 23:14
Mathias.H*fmans Mathias.H*fmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Donald Trump ontmoet klimaatactivist Al Gore

De verkozen Amerikaanse president Donald Trump heeft maandag een ontmoeting gehad met klimaatactivist en gewezen Amerikaans vicepresident Al Gore. Dat melden Amerikaanse media.

Gore verklaarde na afloop van de ontmoeting dat hij een 'zeer interessant' gesprek had met de toekomstige president van de VS. Er werd een poging ondernomen om op sommige vlakken tot eensgezindheid te komen, verklaarde hij nog.

De ontmoeting is verrassend omdat Donald Trump tijdens zijn kiescampagne duidelijk had gemaakt dat hij niet gelooft dat de mens verantwoordelijk is voor veranderingen in het klimaat. Hij beloofde toen ook dat hij zich zou terugtrekken uit het klimaatverdrag van Parijs. Maar een tiental dagen geleden maakte Trump dan toch een bocht door de menselijke invloed in de klimaatverandering te erkennen.

De 68-jarige Democraat Al Gore was van 1993 tot 2001 nog vicepresident van de Verenigde Staten. In 2000 deed hij zelf een gooi naar het presidentschap, maar hij moest nipt de duimen leggen tegen George W. Bush. Sindsdien heeft hij zich vooral geprofileerd als een klimaatactivist. Zo won hij in 2007 twee Oscars met zijn documentaire 'An Inconvenient Truth'. Later dat jaar kreeg hij samen hij met het klimaatpanel (IPCC) ook de Nobelprijs voor de Vrede.

Gore had maandag overigens ook een gesprek met Ivanka Trump. Volgens de nieuwssite Politico zou Trumps 35-jarige dochter zich voortaan met het klimaatdossier bezig houden.

Bron: www.standaard.be http://www.standaard.be/cnt/dmf20161205_02609721

Eigen mening: Ik moet zelf toegeven dat ik absoluut geen fan ben van Donald Trump en vindt het dan ook heel moeilijk om iets goed over die man te zeggen na al de uitspraken die hij heeft gemaakt. Desondanks is het is goed om te horen dat hij erkent heeft dat de mens wel degelijk verantwoordelijk is voor de opwarming van de Aarde. Hopelijk zal hij dan ook teruggaan op zijn belofte om zich terug te trekken uit het klimaatverdrag van Parijs. Iemand die zegt dat de mens niets te maken heeft met de opwarming van de aarde hoort niet thuis in zulk een grote machtspositie. Naast die reden zijn er natuurlijk nog duizend andere redenen waarom hij in mijn ogen geen president hoort te zijn. Natuurlijk is het nog afwachten tot hij wel degelijk president wordt. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij mij ongelijk geeft en dus een goede
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.