actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2009, 16:45
Willem Van den Eynde Willem Van den Eynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 23
Antidopingsysteem goed in theorie, niet in praktijk...

Yanina Wickmayer is van mening dat het antidopingsysteem van de Vlaamse Gemeenschap enkel in theorie goed werkt. Dat heeft ze vandaag op een persconferentie in Brussel gezegd. "Het antidopingsysteem is in theorie wel ok, maar in praktijk helemaal niet, zeker niet als het onschuldigen veroordeelt", aldus Wickmayer, die door het Vlaams Doping Tribunaal (VDT) voor een jaar geschorst werd.

"Omdat ik niet in de top vijftig stond, hield het programma van het Wereldantidopingagentschap me niet bezig. Ik kende ook niets van de Vlaamse regelgeving. Toen er twee inbreuken achter mijn naam stonden, heb ik me geïnformeerd en heb ik een login en een paswoord gekregen om op de site te geraken. Ik begrijp niet waarom ze me niet rechtstreeks hebben proberen te contacteren, toen ze merkten dat hun aangetekende brieven teruggestuurd werden omdat ik niet thuis was."

Advocaten op de zaak
"Nu laat ik mijn advocaten aan de zaak werken. Ik wacht af en probeer me met andere zaken bezig te houden", aldus Wickmayer, die nog niet nadenkt over de gevolgen als de schorsing behouden blijft. "Ik sta 16e op de wereldranglijst en dat is dankzij het harde en eerlijke werk van de voorbije jaren. Hebben de mensen die me geschorst hebben daar wel al eens bij stilgestaan", vroeg Wickmayer zich af.

"Ik heb mezelf niets te verwijten. Dat ik gestraft word omwille van administratieve en organisatorische redenen is onmenselijk en onsportief. Met het WADA ligt alles anders, daar kreeg ik een maximum aan informatie. Sporters zijn geen robots, maar mensen", besloot Wickmayer.
(bron: HLN.be 12/11/09 15.13u)

Eigen mening:
Het internationaal systeem voor anti dopingcontrole is goed, waarom dan nog één extra dat enkel voor Vlaamse sporters geldt? Ik heb net hetzelfde mee gemaakt... Voor profsporters die in België blijven is het geen probleem om alles in te vullen en op elke brief of e-mail te reageren. Maar men houdt er geen rekening mee dat sporters soms niet bereikbaar zijn voor alles en iedereen. Het Vlaamse systeem is ook vrij ingewikkeld, wil je extra informatie over de werking ervan, dan zullen ze je aan de andere kant van de telefoon zeggen dat het niet hun probleem is.
Om kort samen te vatten is dit enkel een blunder en een politieke zet van de vorige minister van sport (Bert Anciaux). Hij wou een goed imago creëren voor de Vlaamse sportwereld. Daar draait het eigenlijk om: een goed imago. Er is namelijk een overdosis aan naïvelingen in Vlaanderen. Zeker wat betreft de sportwereld. Men denkt: "Er is meer controle, dus geen doping. Al wie instemt om profsporter te zijn moet er maar mee leven". Dit is natuurlijk totaal ongegrond. Dopinggebruikers worden soms vrijgesproken na een positieve test. Of worden even later zelfs bondscoach. Waarom dan de testen? Die ze er enkel om die naïvelingen gelukkig te maken.
Kort samengevat: Vlamingen zijn zeer beïnvloedbaar op en door politieke bemoeienissen, zij bepalen de maatschappelijke kijk op alles. In dit geval is dus de maatschappij in fout. Volg de rest van de wereld, enkel zo wordt sport terug eerlijk (op internationaal niveau).

Laatst aangepast door Willem Van den Eynde : 12th November 2009 om 16:58.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.