actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th February 2011, 09:54
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 122
Jongen sterft door besmette Quick-hamburger

De 14-jarige Fransman Benjamin Orset, die op 22 januari stierf na een bezoekje aan de Quick, is wel degelijk vergiftigd door de hamburger die hij at. De baas van het filiaal wordt aangeklaagd voor onvrijwillige doodslag. Quick belooft maatregelen.

‘Benjamin heeft twee hamburgers gegeten, mijn zoon at er één’, vertelt de grootvader van de gestorven jongen aan de Franse zender M6. ‘Ze vonden dat er een smaakje aan zat. ’s Nachts is Benjamin beginnen overgeven. Maar ja, je kent dat, soms ligt je maag overhoop. De volgende ochtend stond hij op om 9 uur. Hij voelde zich slecht en had een bloeddrukval. Om 11 uur is hij gevallen. Toen de ambulanciers kwamen, was hij al dood. Ze hebben hem nog anderhalf uur proberen te reanimeren, maar ze hebben gezegd dat het voorbij was.’

Voedselvergiftiging

‘De stafylokokken in de maagvloeistof zijn ook teruggevonden op vijf van de acht werknemers die op 21 januari 2011 in het filiaal aan het werk waren, net als op de tegelvloer van de verpakkingsruimte voor de voedingswaren’, zo staat nu in de rapporten van de wetsdokters die het lichaam van Benjamin onderzochten.

‘Het staat ons toe te besluiten dat Benjamin Orset overleden is aan de gevolgen van een voedselvergiftiging die in verband gebracht kan worden met de maaltijd die hij enkele uren voor zijn dood tot zich nam, in de vooravond van 21 januari, in het Quick-restaurant in het zuiden van Avignon’, zegt de Franse procureur.

Betere hygiëne

De directie van Quick België gaat onderzoeken wat de voorzitter voorstelt. ‘Als de normen in Frankrijk strenger worden dan bij ons, passen ook wij de regels aan’, zegt woordvoerder Dorian De Meeus.

Bron: www.hln.be


Wie had ooit gedacht dat je het niet overleeft na het eten van een lekkere hamburger in Quick? We spreken hier over de gezondheid van verschillende mensen. Niet enkel de jongen had de symptomen, ook zijn vader en de andere werknemers hadden de stafylokokken in zich. Naar mijn mening moet de voedselinspectie veel meer controleren en strengere maatregelen treffen als de keuken niet in orde is. Niet enkel in andere landen, maar ook in België. Nu kunnen alle restaurants op eender welk ogenblik inspectie krijgen in verband met de hygiëne van hun keuken, dat vind ik positief. Maar waarom geen regelmaat scheppen? De hygiëne is in veel keukens ondermaats. Kijk maar naar de smaakpolitie op VT4. Veel restaurants laten het zelfs niet toe dat ze gaan filmen in de keukens. Dat zou een belletje moeten doen rinkelen bij de voedselinspectie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th February 2011, 14:57
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Het is algemeen geweten dat grote ketens als McDonalds en Quick enorm veel voedselinspectie over de vloer krijgt, dit omdat ze zoveel klanten hebben over de hele wereld. Daarom verbaasde het me zo fel dat de hygiëne zo ondermaats is. Nu moeten we natuurlijk niet de hele keten veroordelen: het was een lokaal geval. Het feit dat 3/4 van de aanwezige werknemers besmet waren, spreekt voor zich. Toch geloof ik dat ook Quick België een grote campagne zal moeten voeren om het vertrouwen van haar klanten terug te winnen. Want goed nieuws wordt door de mensen snel vergeten, maar zulk slecht nieuws als dit zal nog wel enkele maanden tot misschien zelfs jaren blijven nazinderen ... Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik niet snel meer naar een Quick hamburger zal grijpen, ook al weet ik dat het slechts een lokaal voorval is geweest...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st February 2011, 21:03
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Het is goed dat men dit artikel in de krant heeft geplaatst. Zo weten de mensen dat ze voorzichtig moeten zijn bij het eten van fast-food. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het eten van fast-food sowieso altijd gevaren inhoudt. Het kan echter geen kwaad te weten dat er in voedsel soms ingrediënten zitten die schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid. Het verleden leerde ons trouwens dat die gevaren niet alleen bij het eten van fast-food kunnen voorkomen, maar ook bij de consumptie van ander voedsel. Denk maar aan de dioxinecrisis, al het voedsel dat toen afkomstig was van kippen, was uit den boze. Of de Kreuzfeld-Jacob ziekte, beter bekend onder de naam van gekke-koeien-ziekte, die ervoor zorgde dat het eten van rundvlees gevaarlijk werd voor de mens.
Natuurlijk vind ik het heel erg voor de familie van de jongen, want hun zoon verliezen door het eten van een hamburger is een heel droevige gebeurtenis. Het is goed dat er nu maatregelen worden getroffen, maar uiteraard komen deze te laat voor de 14-jarige jongen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.