actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st February 2007, 19:10
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
minister boos op school autisten

Minister boos op school autisten

Vlaams minister van Onderwijs Vandenbroucke is niet blij met de beslissing van het Koninklijk Instituut in Woluwe om maar 7 leerlingen met autisme in te schrijven. Enkele ouders hadden dagenlang voor de schoolpoort gekampeerd, om zeker te zijn van een plaatsje. Maar de directie heeft uiteindelijk 10 leerlingen geweigerd. De school zegt dat het de extra leerlingen niet aankan.

Maar volgens minister Vandenbroucke is er wel genoeg plaats, en weigert de directie de leerlingen alleen maar omdat ze extra uren wil en dat mag niet. Er komen dit jaar trouwens 2 thuisbegeleidingsdiensten voor autisme bij in Vlaanderen. Daardoor zullen 300 extra gezinnen begeleid kunnen worden.

Ik vind het enorm erg voor deze kinderen en hun ouders. Zij hebben zo hard hun best gedaan om toch maar hun kind te kunnen inschrijven in deze school waarna ze uiteindelijk gewoon niet worden ingeschreven.

Er zijn inderdaad te weinig scholen voor mensen met autisme of een handicap. Ik merk dat er de laatste jaren wel meer steun komt vanuit politieke hoek om dit probleem aan te pakken wat ik zeker op prijs stel. Tevens vind ik niet dat het kan dat deze school zoweinig leerlingen wil aannemen enkel om zo nieuwe uren te eisen. Hopelijk komt er een aangename oplossing voor deze kinderen uit de bus.

Cuypers Carolien
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st February 2007, 19:23
Hanne Vennekens Hanne Vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 140
Als het zo is als de minister het zegt, dat de school wel genoeg plaats heeft maar geen extra uren wil vind ik dat schandalig maar ik denk niet dat die school dat zou doen.
Zij weten toch ook dat er maar heel weinig scholen zijn voor autisten dus kan ik moeilijk geloven dat ze zomaar leerlingen weigeren.

Het is inderdaad wel spijtig voor de ouders en de kinderen dat ze niet kunnen worden ingeschreven maar die school zal echt wel zijn best doen om er zoveel mogelijk te begeleiden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd February 2007, 13:21
sarabollen
Gast
 
Posts: n/a
Inderdaad, heel jammer voor de leerlingen en hun ouders die geweigerd zijn in deze school. Toch kan ik ook het standpunt van deze school wel begrijpen. Want wat ben je met een hoop kwantiteit als er geen kwaliteit is? Goede begeleiding, voldoende middelen en voldoende scholen zijn een noodzaak!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.