actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2014, 16:39
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Ouderen herbeleven jeugd dankzij virtuele fietstocht

Ouderen herbeleven jeugd dankzij virtuele fietstocht
Ouderen zijn niet altijd meer goed te been. Een rusthuis in Mol heeft daar wat op gevonden. Dankzij Google Streetview kunnen de bejaarden virtueel fietsen door hun dorp of stad.

Bekijk de video via de link bij 'bron'.

Bron:http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/EP_141028_JO1?video=1.2131978

Eigen mening:
Ik vind dit een zeer goede uitvinding om ouderen te motiveren te bewegen. Als ik naar mijn eigen grootmoeders kijk, die allebei nog wel zelfstandig wonen, merk ik toch ook dat zij motivatie nodig hebben om te bewegen. De ene grootmoeder heeft bijvoorbeeld familiehulp ingeschakeld, en met deze personen kan ze met haar rollator naar de winkel wandelen. Ze zal dit niet alleen doen, omdat ze dan bang is om te vallen en alleen is maar alleen. De andere grootmoeder heeft in haar buurt nog heel wat vrienden wonen, en ze hebben een beurtrol om bij elkaar een koffie te gaan drinken. Het is niet veel, maar ze komt wel eens buiten natuurlijk. Ook heeft ze enkele vrienden die nog met de wagen rijden, dus kan ze daar eens mee naar de winkel of de markt. Allemaal dingetjes die helpen om mobiel te blijven.
De uitvinding van in het videofragment helpt de ouderen in het rusthuis ook nog wat mobiel te blijven, wat de gezondheid alleen maar ten goede komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.