actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2009, 11:15
Gibb.Pemen Gibb.Pemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie:
Posts: 46
Avondklok voor kinderen in Nice

Avondklok voor kinderen in Nice
PARIJS/NICE -

Kinderen onder de dertien jaar mogen in de Zuid-Franse stad Nice ’s avonds laat niet meer op straat zonder begeleiding van volwassenen. De avondklok, van 23 tot 5 uur, geldt op dinsdag-, vrijdag- en zaterdagavonden en tijdens schoolvakanties.


Christian Estrosi, burgemeester van Nice en minister van Industrie, wil op die manier iets doen aan de delinquentie. Ouders van kinderen die de avondklok aan hun laars lappen en die herhaaldelijk worden opgepakt, kunnen onder bepaalde omstandigheden hun kinderbijslag verliezen.

De Franse regering schuift in aanloop naar de regionale verkiezingen van maart volgend jaar de thema’s 'veiligheid en migratie' duidelijk naar voren. Minister van Binnenlandse Zaken Brice Hortefeux had begin november al het voorstel gelanceerd van een avondklok specifiek voor min-dertienjarigen die al in aanraking zijn gekomen met het gerecht.

Bron: Het Nieuwsblad

Mijn Mening:
Een avondklok voor kinderen vind ik een goed idee. Ik vraag mij af wat kinderen midden in de nacht op straat zoeken. Als ze een paar jaar ouder zijn is dat een ander verhaal natuurlijk, maar aangezien het hier in het artikel gaat over kinderen onder dertien ben ik volledig akkoord. Het zal natuurlijk sowieso afwachten worden welk effect het heeft want ik ben niet op de hoogt e van de toestand in Nice.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2009, 17:20
Glenn Narinx Glenn Narinx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Hallaar
Posts: 9
Ik vind dit ook wel een goed idee.
Kinderen van 13 hoeven niet alleen rond te lopen na 23u.
Vanaf pas een jaar of 16 zouden ze dan weer terug mogen buitenkomen na 23u. Dan zijn ze ouder en is dit een andere zaak.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th December 2009, 17:36
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 92
Als het de bedoeling is om iets tegen de delinquentie te doen, vind ik de leeftijd van 13 jaar niet goed gekozen. Wat zouden kinderen van 13 jaar in godsnaam nog na 11u op straat doen.
Als ze de leeftijd van 14 nemen, schilt het al een heel pak denk ik. En dan bv de 15 jarigen tot 24u buiten. Want het zijn vooral jongeren van deze leeftijd en ouder dat de 'rebel' uithangen ipv de 13 jarigen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th May 2010, 14:46
Jeroen Sueten Jeroen Sueten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 67
Ik vind het spijtig dat zo'n zaken opgelegd moeten worden. Normaal gezien is dat de verantwoordelijkheid van de ouders. Wanneer ouders dit niet meer doen zal de overheid wel moeten ingrijpen zeker? Misschien is het zelf niet slecht om de ouders een opvoedcursus te geven. Te laat is het nooit. Er komt altijd een nieuwe op te voeden generatie aan...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 19th May 2010, 14:49
jasper.meeussen jasper.meeussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Massenhoven
Posts: 56
Een avondklok vind ik totaal geen goed idee. Er bestaan veel efficientere manieren om iets tegen de delinquentie te doen. Ook denk ik dat de leeftijd slecht gekozen is. Kinderen van die leeftijd horen na 23u niet meer op straat rond te lopen, maar het geeft toch een gevoel van vrijheidsbeperking en dat vind ik in geen geval een goede zaak!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.