actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2013, 22:50
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Meet uw Facebooktijd met TimeRabbit

Meet uw Facebooktijd met TimeRabbit

Hoeveel tijd verkwanselt u dagelijks op Facebook, zeer tot ongenoegen van uw partner of werkgever? Met het gratis programma TimeRabbit komt u erachter: het houdt nauwgezet bij hoeveel tijd u actief op het sociaal netwerk zit, en telt die op per dag, week en maand.



Het kan confronterende resultaten opleveren wanneer u na een dag, week of maand precies zou weten hoeveel tijd u hebt doorgebracht op uw Facebookpagina. TimeRabbit, een gratis programma voor Windows pc's, weet het u te vertellen: het nestelt zich rustig in de taakbalk van Windows, en meet van de Internet Explorer-, Firefox- en Chrome-browsers hoeveel tijd u hebt doorgebracht met het sociaal netwerk. Alleen de actieve tijd wordt gemeten: wanneer er dertig seconden geen activiteit meer wordt gevoeld van uw muis en uw toetsenbord wordt de timer gepauzeerd, en ook wanneer u Facebook gewoon hebt openstaan in een ander tabblad wordt er geen activiteit geregistreerd.

Het programma is eenvoudig installeerbaar, volledig gratis (al zijn er wel commerciële boodschappen die u een soort spionagesoftware voor uw eigen computer proberen aan te smeren) en laat geen 'plugins' achter in uw browsers. Wat het wél misschien kan doen, is u confronteren met een waarheid die u liever niet kent: heel wat gebruikers zitten namelijk langer op Facebook dan ze denken. Gewoon ter referentie: het gemiddelde wereldwijde Facebookverbruik is 15 uur en 33 minuten per maand.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/I...imeRabbit.dhtml
6 december 2013

Commentaar: Dit lijkt me een handige app! Ook confronterend, denk ik. Ik heb Facebook, al mijn vrienden hebben Facebook, familie, kennissen... Ik breng redelijk wat tijd op dit sociaal netwerk door. Ik check berichtjes, bekijk foto's, speel soms een spelletje, spreek met vrienden af, steek een groepswerk in elkaar... Uiteindelijk heb ik langer Facebook 'gecheckt' dan ik uiteindelijk van plan was. De tijd gaat zo snel voorbij als je op Facebook aan het kijken bent! Ik had mijn tijd misschien beter kunnen besteden. Dit hoort natuurlijk allemaal bij het opzet van Facebook: de site zo aantrekkelijk mogelijk maken opdat veel mensen deze site regelmatig en langdurig zullen bezoeken en daarmee geld verdienen. Hoe langer mensen op deze site surfen, hoe meer geld er verdiend zal worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.