actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2013, 17:33
M*ssimo.Circo M*ssimo.Circo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Booischot
Posts: 25
'Sympathize'-knop voor uitdrukken van medeleven weldra op Facebook?

Met de komst van Facebook is er ook een dilemma ontstaan: wanneer iemand een triestige boodschap op zijn status post, druk je dan je steun uit door op de Like-knop te klikken of impliceert het net dat je blij bent met het slechte nieuws? Gelukkig denkt de sociaalnetwerksite nu aan een Sympathize-button zodat je eindelijk kan uitdrukken dat je meeleeft. Weg met die gênante situaties!

Dan Muriello, een ingenieur van Facebook, heeft op een event in Californië onthuld dat het internetbedrijf experimenteert met de nieuwe knop. Dat meldt de Huffington Post. Al zou het evenwel geen afzonderlijke button worden volgens insiders. Als je zelf aangeeft dat je statusmelding niet zo vrolijk is, dan verandert de tekst bij het vertrouwde blauwe duimpje van 'like' in 'sympathize'.

Het idee werd intern alvast positief onthaald maar of de Sympathize-button ook daadwerkelijk zijn opwachting zal maken op de sociaalmediasite, is voorlopig nog koffiedik kijken. De plannen zijn niet concreet. Facebook wacht naar verluidt op de juiste timing om de nieuwe knop te introduceren. En dat is nu nog niet aan de orde. Afwachten maar.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...-Facebook.dhtml

Mening: Ik vind dit een zeer goed idee van Facebook en ook zeker geen 'boecht'! Ik heb het zelf ook al meegemaakt, 2 weken geleden nog, een vriend zijn moeder is toen overleden en uit steun wil je dan op de 'vind ik leuk'-knop duwen maar dan denk je bij jezelf 'dit is helemaal geen leuk nieuws' dus wat moet je dan doen in zo'n situatie? Ik heb er dan maar op gereageerd om hem sterkte toe te wensen. In zo'n gevallen zou de 'sympathize'-knop zeer toepasselijk zijn. Het is niet alleen gemakkelijker voor diegene die het wilt 'liken' maar ook voor diegene die bijvoorbeeld deze status post. Als iemand dit dan leuk vind kan de persoon er nog dieper van in de put geraken. Ik hoop dus dat de knop er zeker komt want niet al het nieuws is 'leuk' nieuws, er is in de wereld ook elke dag droevig nieuws!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.