actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2014, 08:54
Jessica G*ens Jessica G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 22
Aantal scheidingen daalt, maar...

Aantal scheidingen daalt, maar...

Het aantal echtscheidingen in België blijft dalen: in twee jaar tijd met bijna een tiende, melden de Sudpresse-kranten. Maar het gaat nog steeds over meer dan 1 op de 2 huwelijken.
Volgens de statistische dienst van de federale overheidsdienst Economie registreerden de gemeenten in totaal bijna 25.000 scheidingen in 2013. In 2012 waren het er nog meer dan 26.000, in 2011 bijna 28.000.

Toch blijft het cijfer hoog liggen als we het aantal afgesloten huwelijken bekijken. De meest recente cijfers uit 2012 hebben het over meer dan 42.000 huwelijken. Meer dan 1 op de 2 draait dus nog steeds uit op een scheiding. In 1960 was dat nog 1 op de 15.

'In absolute cijfers is het normaal dat het aantal scheidingen afneemt', zegt Patrick Deboosere, demograaf en socioloog aan de ULB. 'Het aantal getrouwde Belgen neemt jaar na jaar af. Wettelijk en feitelijk samenwonen worden almaar populairder. Bovendien proberen jongeren nu eerst samen te wonen voor ze gaan trouwen. Daardoor kan een mislukt huwelijk vermeden worden.'

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...141001_01297401 1/10/2014

mijn mening: Ik vind trouwen eigenlijk een beetje geldverspilling. Als je je grote liefde hebt gevonden en je maakt dat officieel door een wettelijk samenlevingscontract of je gaat wettelijk samenwonen is er toch niets verloren. Ik snap wel dat het bepaalde tradities zijn maar in de tijd van nu is trouwen gewoon duur en scheiden nog duurder. Dat mensen eerst gaan samenwonen voor ze trouwen vind ik niet meer dan normaal. Je leert pas iemand echt kennen als je die persoon op alle momenten van de dag hebt gezien en in verschillende situaties, en misschien ben je er dan wel op tijd bij om te beseffen dat het niet werkt en hoef je geen zotte kosten te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.