actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2016, 09:04
Dorien.V*nloo Dorien.V*nloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Hallaar
Posts: 50
Opnieuw aardbeving in Italië

Opnieuw aardbeving in Italië

Midden-Italië is deze nacht pnieuw getroffen door een aardbeving. De regio die recent al door meerdere bevingen werd getroffen, kreeg dit keer een aardbeving met een kracht van 4,8 te verduren, zo meldt het Italiaanse persbureau ANSA.

Volgens Italiaanse media lag het epicentrum op slechts tien kilometer diepte bij Pieve Torina in de provincie Macerata op 51 kilometer ten oosten van Perugia. Een beving met een kracht van 5,0 wordt als gemiddeld gezien, maar het feit dat die niet zo diep plaatsvond, versterkt de beving aan de oppervlakte. Over eventuele gewonden of schade is nog niets bekend.

Meer dan duizend naschokken

Voorlopig zijn er nog geen berichten over gewonden of schade. Zondag werd de regio nog getroffen door een aardbeving met magnitude 6,5, de ergste die Italië sinds 1980 meemaakte. Daarna volgde nog meer dan elfhonderd naschokken, waarvan twintig volgens het INGV een magnitude van meer dan 4 hadden.

bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/wetenschap/o...talie-b2fd1d77/
3/11/16

Eigen mening:
Ik snap dat er waarschijnlijk een reisadvies komt voor Italië. Italië mag dan een Europees land zijn en een populaire vakantiebestemming, de reizigers moeten juiste informatie krijgen. Het is duidelijk dat Italië voorbereid is, want er zijn nog geen doden en relatief weinig gewonden. Het is ook nodig om de buitenlanders te informeren zodat er niet nog meer gewonden vallen. Ik vraag me af of er nog meer krachtige aardbevingen gaan komen. Het is al langer geweten dat Italië gevoelig is voor aardbevingen. Een waarschuwing was dus zeker eerder nodig volgens mij. Nu heeft de toerist meer uitleg nodig over wat er moet gebeuren bij een aardbeving. Deze uitleg moet ook later blijven, want Italië blijft gevoelig. Om echt te zeggen dat niemand meer naar Italië mag is overdreven. Er kan overal gevaar zijn, met genoeg informatie zouden reizigers nog steeds naar Italië moeten kunnen gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.