actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2011, 14:37
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Kasterlee
Posts: 72
Misnoegde Milquet kapt RTBF-interview af

Misnoegde Milquet kapt RTBF-interview af

- 15/05/2011
- Demorgen.be

CdH-voorzitster Joëlle Milquet heeft gisteren een tv-interview met de RTBF bruusk afgebroken. Toen ze kritische vragen voorgeschoteld kreeg over de manier waarop ze haar partij zou leiden, stapte Milquet misnoegd uit beeld en vroeg of ze misschien werd onderworpen aan een "psychiatrisch onderzoek".
Het interview gebeurde in de marge van een gezinsdag die cdH organiseerde in Chevetogne, ten zuiden van Namen. De interviewer stelde Milquet een kritische vraag over de manier waarop ze het cdH zou leiden. Milquet, die als voorzitster eind augustus wordt opgevolgd door Waals minister Benoît Lutgen, zou volgens bronnen binnen de partij meer en meer in vraag gesteld worden. Zo zou ze de partij te autoritair en chaotisch leiden.

"Lafhartigen"
Maar toen de RTBF-journaliste Milquet om een reactie vroeg, stapte de cdH-voorzitster weg van de camera. "Maken jullie iets over de gezinnen, of is dit een psychiatrische analyse? ", aldus Milquet. De cdH-politica betreurt dat men zich baseert op anonieme commentaren van enkele "lafhartigen" om een analyse te maken die niet overeenstemt met de werkelijkheid. "U mag alle politieke verantwoordelijken die hier zijn daarover ondervragen, ze zullen u hetzelfde zeggen", aldus Milquet. (belga/eb)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1264551/2011/05/15/Misnoegde-Milquet-kapt-RTBF-interview-af.dhtml

Mijn mening:
Ik denk dat dit nog maar eens aantoont dat er spanning zijn binnen de Belgische politiek. Of dit nu ligt aan het uitblijven van een regeringsvorming of gewoon spanning tussen de partijen onderling, het feit blijft dat er precies geen schot in de zaak komt.

De reactie van Milquet vind ik te ver gaan. Het klinkt alsof ze de journalist iets wil verwijten door de opmerking te maken dat ze aan een psychiatrisch onderzoek onderworpen wordt. In plaats van zich te verduidelijken en/of verdedigen, doet ze zoiets. Ik denk niet dat dat een slimme zet was van haar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.