actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2013, 09:05
m*xim.sels m*xim.sels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 26
"Geef roekeloze surfers een GAS-boete"

Gouverneur Carl Decaluwé stelt voor om GAS-boetes uit te schrijven voor surfers die zich op zee wagen boven de 7 beaufort. Dit weekend kwamen twee surfers in de problemen op zee.

In Blankenberge kwam afgelopen weekend een surfer in de problemen. Een Seaking-reddingshelikopter moest uitrukken. Ook in Nieuwpoort kwam een surfer in de problemen. Hij kon zich op eigen houtje redden.

Nochtans mag er boven de 7 beaufort niet gesurft worden. Gouverneur Decaluwé gaat overleg plegen met alle kustburgemeesters. Hij heeft het over onverantwoord surfgedrag. Hij stelt voor om hen de kosten van de Seaking te laten betalen of om GAS-boetes uit te schrijven.

Bron: www.deredactie.be, geraadpleegd op 04/11/2013

Mening: Zelf heb ik ook in het verleden een extreme sport beoefend. Mensen die zulke extreme sporten uitoefenen moeten zich bewust zijn van de gevaren van de sport. De weersomstandigheden waren de afgelopen week ideaal om extreem te surfen zonder ver te moeten reizen, maar de surfers moeten zelf bewust zijn van de gevaren die dit met zich mee brengt. Ik denk niet dat het verstandig is om hier GAS-boetes voor uit te schrijven, er is namelijk al genoeg taboe omtrent GAS-boetes. Ik vindt wel dat de surfers die in problemen kwamen en de hulp nodig hadden van de Seaking de kosten op zich moeten nemen. Het is immers hun eigen keuze om de zee op te gaan en de golven te proberen temmen in deze barre weersomstandigheden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2013, 18:44
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Ik ben het helemaal met m*xim eens. Het lijkt mij ook als berisping verstandiger om de surfers te laten opdraaien voor de kosten. Het is immers hun verantwoordelijkheid. GAS-boetes worden ook niet meer serieus genomen, wat verstaanbaar is aangezien ze de boetes uitdelen voor de meest belachelijke redenen. Als de surfers zelf moeten opdraaien voor de kosten van hun redding, denk ik dat ze dat harder gaan voelen en gaan ze misschien twee keer nadenken voordat ze gaan surfen met gevaarlijk weer.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.