actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 20:14
Cheyenne.K*rstens Cheyenne.K*rstens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 27
Reynders: "Er moet andere aanpak komen in Brussel en Europa"

Er moet een andere aanpak komen van radicalisering in ons land. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders gezegd in Radio 1-programma 'De Ochtend'. Ook Europa moet de vluchtelingenstroom beter aanpakken. Al waarschuwt Reynders: "Er is een groot verschil tussen vluchtelingen en terroristen."

De minister van Buitenlandse Zaken stelt dat de militaire acties moeten verdergezet worden, maar Reynders benaddrukt dat er in de eerste plaats een politieke oplossing moet komen voor Syrië en Irak. "Zonder een politieke oplossing heeft een militair optreden weinig zin." Voor Irak moet er een inclusieve regering komen, waarbij alle gemeenschappen rond tafel zitten, voor Syrië een overgangsregering.

"Andere aanpak"

Om meer aanslagen te voorkomen moet er meer uitwisseling van informatie georganiseerd worden tussen verschillende landen, meent Reynders. "En in België moeten we met een écht plan komen om op te treden tegen radicalisering. Ik steun minister Jambon daarin." Maar volgens Reynders is het ook de taak van alle gemeenschappen om samen te leven met dezelfde waarden en samen tegen radicalisering te strijden.

Reynders pleit er ook voor om meer te investeren in gemeenten als Molenbeek, "bijvoorbeeld in onderwijs, zodat meer mensen aan een job geraken en minder mensen in armoede leven". "Ik heb verschillende Brusselse burgemeesters daarover gehoord: we moeten een andere aanpak hebben."

Terroristen

Ook op Europees niveau is er een antwoord nodig op de vluchtelingenstroom: "Bij de controle van de externe grenzen kunnen dat misschien registratiecentra zijn, op Europees initiatief." Maar de minister waarschuwt om niet te veralgemenen: "Er is een groot verschil tussen vluchtelingen en terroristen. Wie zijn de terroristen in het algemeen? Mensen van de tweede of derde generatie, hier in België of Frankrijk. Die mensen zijn niet geboren in Syrië of Irak. Er zijn altijd een aantal populistische partijen die iets anders zullen beweren.

bron:http://www.demorgen.be/buitenland/r...uropa-bf94f229/

Eigen mening: Ik vind het schandalig dat er eerst iets extreem moet gebeuren binnen Europa voor dat er echt beweging komt in het strijden tegen IS. Ik begrijp het Europese geduld niet. Waarom hebben we niet eerder al "de oorlog" verklaard? Ik bedoel, ik begrijp dat oorlog en geweld niet altijd de oplossing is. Maar als er Terroristen onze landen terroriseren onze kinderen bang maken en onze mensen uitmoorden, moet er dan niet stilletjes aan tijd dat we terug vechten? En stoppen met wachten tot ze erg gewoon genoeg van krijgen? En ik geef absoluut de vluchtelingen geen schuld. Maar ik geloof wel dat we met de instroom van de vluchtelingen ook mensen binnen genomen hebben die gefrustreerd zijn en waar we niets van weten. Zulke mensen zijn makkelijk te manipuleren en te rekruteren. Ik ben voor het helpen van mensen in nood. Maar nu moeten we eerst Europa redden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.