actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2013, 08:39
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Diabolo-trein naar Zaventem flopt

Het aantal treinreizigers dat gebruik maakt van de Diabolo-spoorverbinding tussen Antwerpen en Brussels Airport valt tegen. Dat vernam De Tijd van de private concessiehouder van de spoorlijn, Northern Diabolo. Concrete cijfers worden niet vrijgegeven.

‘De vooropgestelde reizigersvolumes worden vooralsnog niet gehaald’, luidt het bij Northern Diabolo. Ook spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS willen geen concrete cijfers kwijt.

Volgens Brussels Airport stabiliseert het aantal reizigers dat de trein naar de luchthaven neemt, op 3,6 miljoen per jaar of 19 procent van alle passagiers van de luchthaven, ‘terwijl het toch fors zou moeten groeien’. Vanuit Leuven zouden zelfs minder mensen per spoor naar de luchthaven gaan.

De Diabolo-verbinding, waarmee de reistijd tussen Antwerpen en de luchthaven gehalveerd werd tot een half uur, kostte 678 miljoen euro. Ze vormde de eerste publiek-private samenwerking van de Belgische spoorwegen. Reizigers die vanuit Antwerpen en andere steden de trein nemen naar de luchthaven moeten een toeslag betalen van 4,40 euro.

Mening: Ik vind het zeer jammer dat er niet meer mensen gebruik maken van deze verbinding. Ik vind de verbinding op zich een heel goed project want het verkort de reistijd, maar ik stel me toch vragen bij het bedrag dat ze ervoor betaald hebben. 678 miljoen euro is niet niks en ik vraag me af dat dit dan geen nutteloze investering was wanneer er toch te weinig passagiers deze verbinding nemen. Hopelijk komen er in de toekomst nog meer passagiers bij anders zou ik het weggegooide geld vinden.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131128_00861011
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2013, 16:38
Hannah.Oris Hannah.Oris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Geel
Posts: 81
Dit vind ik toch wel een vreemd geval. Het is net heel positief dat er meer geïnvesteerd wordt in openbaar vervoer. Als het dan ook nog eens supersnel vervoer is, zou dit toch zijn effect moeten hebben. Nu stel ik me vragen bij de kwaliteit van de trein of de verbinding ervan. Loopt er weer zoveel fout bij ons openbaar vervoer? De kosten zijn ook niet onoverkomelijk. Wanneer je de trein van Antwerpen of andere steden uit zou nemen, betaal je 4,40 euro. Dit kan vooral niet de oorzaak zijn. Als je ergens in wil investeren, doe het dan wel goed en met voorbedachte rade.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.