actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2014, 14:57
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
VN eisen onmiddellijke vrijlating schoolmeisjes Nigeria

De VN-Veiligheidsraad heeft de ontvoering van de 276 schoolmeisjes in Nigeria sterk veroordeeld. De raad eist dat Boko Haram de meisjes "onmiddellijk en onvoorwaardelijk" vrijlaat en dreigt met acties tegen de radicale groepering.

De VN sprak zijn diepe verontwaardiging uit over de terroristische actie van Boko Haram. De groepering kan op een zwarte lijst worden gezet en de Veiligheidsraad kan gerichte sancties opleggen aan leden van de beweging, zo lieten diplomaten weten. De raad wil bovendien dat de daders worden berecht wegens misdaden tegen de menselijkheid.

Naast de ontvoering van de meisjes is ook de aanval van maandag op een dorp in het noordoosten van Nigeria door de Veiligheidsraad veroordeeld. Gewapende mannen vermoordden daar meer dan 300 mensen. Boko Haram wordt verantwoordelijk gehouden voor de aanval.

Bron: De Morgen (10/5)

Commentaar: Jep, door te "eisen" dat men de meisjes vrij moet laten gaat die terroristische organisatie deze meisjes zeker vrijlaten. Moest ik lid zijn van deze terroristische organisatie, dan zou ik ook schrik hebben als de VN "dreigt" met sancties... (Sarcasme!) Stuur er een leger fatsoenlijk getrainde soldaten heen, liquideer deze "terroristen" en klaar is kees? En dan nog vraag ik me af, moesten ze sancties doorvoeren, welke zouden deze dan zijn?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th May 2014, 15:14
E*elien.segers E*elien.segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 102
Dit is pure discriminatie. Waarom hebben vrouwen niet evenveel recht om naar school te gaan. Soms zou ik willen dat ze overal ter wereld vrouwen aanvaarden als een volwaardig mens. Deze leider die deze meisje gevangen heeft genomen, wil niet dat ze naar school gaan, hij wil geen westerse opvoeding voor hen. Voor hem dienen vrouwen enkele voor te werken, seks en voor de kinderen op te voeden. Wij kunnen meer dan dat. Dat Amerika zich hier nu mee moeit vind ik heel goed, die vrouwen moeten zo snel mogelijk worden bevrijd.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th May 2014, 19:05
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
De Nigeriaanse veiligheidsdiensten waren voordien op de hoogte van de plannen van Boko Haram, maar zij verzuimden om in te grijpen. Deze terroristische organisatie misbruikt religie om arme, ongeschoolde mensen zware misdaden tegen de mensheid te laten plegen.

Nigeria is sowieso een zeer corrupt land en je kan als ander land trachten in te grijpen, maar dit lost de structurele problemen niet op. Je kan niet verwachten dat een land goed draait als de personen die de orde moeten handhaven zelf corrupt zijn. Over de president, Goodluck Jonathan, lees je ook genoeg ongure verhalen. Gewoon al het feit dat zijn vrouw twee vrouwen liet arresteren die protesteerden tegen de ontvoering, zegt genoeg. Daarnaast heerst er in dit soort landen nog een zeer patriarchale samenleving, waar de man als hét hoofd wordt gezien. Al van jongs af aan worden de kinderen op hun plaats gewezen. De man is daar nog steeds veel meer waard dan de vrouw. Je zal maar als vrouw in zo'n land geboren worden...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th May 2014, 15:21
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
We hadden al veel eerder moeten ingrijpen tegenover de terroristische organisatie Boko Haram. Al vele maanden zaait Boko Haram dood en verderf. Op 26 januari 2014 overvallen de strijders van Boko Haram een christelijk dorp in het noordoosten van Nigeria. Op 16 februari 2014 hebben de strijders van Boko Haram een dorp aangevallen en hierbij vallen een tiental doden. Op 25 februari 2014 slagen ze weer toe. Hier werden een tientallen kinderen vermoord midden in de nacht. De kinderen werden beschoten, bij anderen werd de keel doorgesneden en sommigen werden levend verbrand. Op 14 april 2014 hebben de strijders een bomaanslag gepleegd in Abuja (hoofdstad van Nigeria). Zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Waren deze zaken niet verschrikkelijk genoeg om al vroeger in te grijpen. Moet het eerst voortdurend in de media komen voordat de wereldleiders reageren en zij daadwerkelijk acties ondernemen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th May 2014, 16:27
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Dit is nog maar eens een voorbeeld van drijgen en grootsprakerij. Net zoals ze Putin in Rusland sancties willen opleggen willen ze hier sancites opleggen die nergens op slaan. Net zoals Putin om het nogal plat te zeggen er geen 'bal' om geeft welke sancties Europa hem zal kunnen opleggen, omdat zijn macht veel te groot en en ze hem nooit persoonlijk zullen kunnen raken, geven ook deze terroristen daar geen 'bal' om. Ze hebben hun punt al kunnen duidelijk maken en ze zullen nooit aan die mensen kunnen geraken. Mochten ze dit wel proberen, zullen de meisjes naar mijn mening in groot gevaar zijn. Het is een spijtige zaak, maar ik denk echt dat het lot van deze meisjes enkel in (goede of slechte) handen van de terriristen ligt.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 20th May 2014, 21:59
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 87
Dreigen, dreigen, dreigen. In plaats van daadwerkelijk actie te ondernemen. Met dreigen alleen los je niets op. Kijk maar naar het conflict in de Krim. Indien ze dit probleem niet met gesprekken kunnen oplossen, moeten er strengere en hardere acties komen. Met enkel wat de dreigen ga je deze onschuldige meisjes uiteraard niet vrij krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.