actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th April 2014, 13:37
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Rusland wil WO III beginnen

‘Rusland wil een Derde Wereldoorlog ontketenen.’ Dat zei de interim-premier van Oekraïne Arseni Jatsenjoek in een televisietoespraak. ‘De Russische troepen kwamen deze week tot op één kilometer van de grens.’
Russische troepen hebben heel dicht bij de grens met Oekraïne militaire oefeningen uitgevoerd, zei de Oekraïense minister van Defensie volgens persagentschap Interfax. ‘Ze zijn de grens niet overgestoken.’

‘Oekraïne staat klaar om elke daad van agressie af te slaan’, aldus de minister. Jatsenjoek zei vandaag ook dat een Russische inval tot een militaire confrontatie in Europa zou leiden. ‘De wereld is Tweede Wereldoorlog nog niet vergeten en Rusland wil de derde al beginnen.’

De Amerikaanse president Barack Obama zal naar eigen zeggen vanavond met de 'belangrijkste Europese leiders' spreken over bijkomende sancties. 'Die kunnen er komen als Rusland de toestand laat escaleren.'

Bron
De Standaard - 25/04/2014

eigen mening
Persoonlijk ben ik echt eens benieuwd hoe deze situatie gaat aflopen. Rusland valt niemand aan, maar daagt wel uit door met zijn troepen aan de grens oefeningen uit te voeren. Anderzijds begrijp ik heel goed dat het merendeel van de bevolking in de Krim wil aansluiten bij Rusland omdat te toch geen verbond voelen tussen de Krim en Oekraïne. Maar vandaag de dag leven we in een beschaafde wereld waarin er over zulke dingen kan gepraat worden, zonder landen binnen te vallen etc.
Ook vind ik het jammer dat Europa een bijna zo goed als neutrale positie inneemt. Ja ze keuren het gedrag van Rusland af en dreigen met sancties en maatregelen... uiteindelijk verandert er dus zo goed als niets? Enerzijds: Tegen de tijd dat de Europese Unie klaar is met vergaderen en er effectieve zware maatregelen komen is Oekraïne al lang deel van Rusland. Anderzijds: onmiddellijk troepen sturen en even drastisch reageren op de uitdagingen van Rusland zou ook niet verstandig zijn.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th April 2014, 21:35
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Als ik mij niet vergis zouden er ook NAVO-troepen richting Oost-Europa vertrekken (of daar al zijn). Dit ook onder het mom van militaire oefeningen.

Wat mij nog meer zorgen baart, is het verhaal van een oud-leerkracht die in de Paasvakantie in Rusland op reis was. Blijkbaar wordt er onder de Russische bevolking ook over een derde wereldoorlog gesproken. Poetin zou nergens bang voor zijn. Dit is volgens mij ook zo. Hij heeft totaal geen voeling met de westerse (democratische) mentaliteit. (En wij niet met de zijne...) Hij heeft er ook geen idee van wat de gevolgen van zijn handelen kunnen zijn. De VS en Europa zullen nooit toelaten dat Rusland Oekraïne binnenvalt, dat zou hun machtspositie teveel ondermijnen. En als men ergens begint met vechten, zullen de dreigementen met kernwapens ook wel snel komen. Hopelijk leert men praten, want men beseft volgens mij niet dat er voldoende (kern)wapens zijn om de wereld(bevolking) meer dan één keer te vernietigen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.