actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th September 2014, 08:07
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 78
Syrische tak al-Qaida dreigt met represailles ‘overal ter wereld’

Syrische tak al-Qaida dreigt met represailles ‘overal ter wereld’

Het al-Nusra-front, de Syrische tak van al-Qaida, heeft represailles aangekondigd 'overal ter wereld' tegen de landen die deel uitmaken van de internationale coalitie onder leiding van Washington. Die gaat intussen door met bombardementen in Irak en Syrië.

De Verenigde Staten, Jordanië, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten voerden zaterdag bombardementen uit op zeven doelwitten in Syrië en op drie in Irak, zei Centcom, het commando van de Verenigde Staten voor het Midden-Oosten en Centraal-Azië.

In een video op internet noemde de woordvoerder van het al-Nusrafront, Abou Firas al-Sourihet, de operaties van de coalitie een 'oorlog tegen de islam' en werd gefulmineerd tegen de 'as van het kwaad', geleid door 'het land van de cowboys'. 'Die staten hebben een vreselijke daad begaan', ging hij verder, 'en ze zullen terechtkomen op de lijst van doelwitten van de jihadistische krachten overal ter wereld. We zijn verwikkeld in een lange oorlog die decennia kan duren.'

Sinds augustus voeren de Verenigde Staten aanvallen uit in Irak tegen de Islamitische Staat (IS). De terroristische beweging veroverde grote delen van Irak en Syrië, riep er een kalifaat uit en beging er talrijke wreedheden. Sinds enkele dagen voert de coalitie ook aanvallen uit in Syrië.

Dinsdag maakte de VS bekend dat het leden van Khorasan had uitgeschakeld, een islamistische groepering gelieerd aan al-Qaida die volgens Washington van plan was om 'grootschalige aanslagen' te plegen in de VS en in Europa. Washington zegt dat Khorasan gelinkt is aan het al-Nusra-front. Militanten en het Observatorium voor de Mensenrechten in Syrië daarentegen, een organisatie die aanleunt bij de Syrische oppositie, zeggen dat Khorasan en het al-Nusra-front een en dezelfde groep zijn.

SITE, een organisatie in de Verenigde Staten die toeziet op islamistische websites, zei zaterdag dat de tweets van een jihadist lijken te bevestigen dat de vermoedelijke leider van Khorasan, Muhsin al-Fadhli, bij bombardementen is omgekomen.

Bron: DS 28/09/2014

Mening: Er is de laatste tijd al heel wat commotie geweest omtrent de onthoofding van enkele mannen door de Islamitische Staat. Dat de Verenigde Staten bij gevolg beslist hebben om aanvallen uit te voeren op de IS begrijp ik maar al te goed. Nochtans ben ik ervan overtuigd dat geweld niet de oplossing zal zijn. In het video op het internet heeft de woordvoerder van het Al-nusrafront zelfs gesproken over een 'oorlog tegen te islam'. Hij heeft bovendien represailles aangekondigd overal ter wereld. Het verontrust me sterk om dergelijke berichten in het nieuws te lezen. Na verloop van tijd zal niemand zich nog veilig voelen in zijn eigen land. Ik vind het bovendien ook jammer dat er ook Belgische F16's gaan deelnemen. Naar mijn mening is oorlog nooit een goede oplossing geweest, maar anderzijds snap ik ook wel dat de wereld geen andere oplossing meer ziet om de terroristische groepering IS in de hand te krijgen. De situatie in Irak en Syrië is een zorg voor alle landen ter wereld. Daarom denk ik dat het belangrijk is dat er in de toekomst nog veel gepraat en gedebatteerd zal worden tussen alle landen van de wereld om zo de situatie in Irak en Syrië onder controle te krijgen. Ik ben er wel zeker van dat dit verhaal nog een staartje zal krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.