actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2014, 07:40
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Eerste onafhankelijke Cubaanse nieuwssite meteen geblokkeerd

Eerste onafhankelijke Cubaanse nieuwssite meteen geblokkeerd
Vandaag om 00:18 door dgs | Bron: AFP

Eerste onafhankelijke Cubaanse nieuwssite meteen geblokkeerd

De eerste onafhankelijke onlinekrant op Cuba is woensdag meteen geblokkeerd. Enkel buitenlandse surfers hadden toegang tot de krant van de befaamde blogster Yoani Sanchez .

Cubaanse surfers die de site wilden bezoeken, werden automatisch doorgestuurd naar een site waar de activiteiten van Sanchez aan de schandpaal worden genageld. ‘Deze site is van een groep mensen die het moe zijn dat Sanchez voorgesteld wordt als de moeder Teresa van de Cubaanse dissidenten, terwijl men haar politieke en economische ambities verhult’, zo staat er te lezen.

Op Cuba staan alle media onder controle van de communistische overheid.

Bron: De Standaard
datum: 22/5/2014

Eigen mening:

Gisteren heb ik nog een artikel gepost waarin staat dat de president van Iran het internet niet langer gaat behandelen als een vorm van het kwade maar dat zijn bevolking de kans moet hebben om gebruik te maken van dat medium. Als ik dan lees dat de eerste onafhankelijke krant van Cuba direct offline wordt gehaald omdat er buitenlanders op aan het lezen hadden geweest dan vraag ik mij toch af wat dit voor nut heeft en waar ze in godsnaam mee bezig zijn daar. Een paar dagen geleden heb ik nog gezegd dat het communisme in Cuba niet te vergelijken valt met dat van Noord-Korea en ik blijf wel ongeveer bij mijn standpunt maar deze feiten doen mij toch weer wat negatiever tegenover Cuba staan. Vrijheid van meningsuiting zou toch een algemene vrijheid moeten zijn voor iedereen. Natuurlijk worden er domme dingen gezegd maar die wegen niet op tegen de boeiende en interessante zaken die we nu moeten missen. Wederom een gemiste kans van Cuba (en het communisme?).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.