actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2014, 11:31
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Duizenden holebi’s protesteren in Sao Paulo tegen haatmisdrijven

Duizenden Braziliaanse homo’s en lesbiennes hebben in Sao Paulo geprotesteerd tegen haatmisdrijven op grond van seksuele geaardheid. In fantasierijke kostuums en op sambamuziek trokken ze zondag door de binnenstad. ‘Geen moorden meer’, stond te lezen op spandoeken, alsook ‘Bestraffen, nu!’.
Volgens cijfers van een holebivereniging uit Bahia werden het voorbije jaar 312 homoseksuelen gedood in Brazilië. ‘Homofobie moet worden bestraft. Niemand verdraagt die misdaden tegen homo’s nog’, aldus de organisator van de Gay Pride-parade, Fernando Quaresma.

De optocht kreeg de steun van de Commissie voor Rechtvaardigheid en Vrede van het aartsbisdom van Sao Paulo. Alle christenen moeten zich inzetten opdat ongerechtigheid ten opzichte van homoseksuelen overwonnen wordt, klonk het in een verklaring.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140505_01092306

Mening: Dat er landen bestaan waar er nog wordt gesproken over homofobie, zijn landen die nog onderontwikkeld zijn in mijn ogen. Brazilië is het gastland voor het wk voetbal deze zomer. Dat er het voorbije jaar 312 homoseksuelen gedood zijn is alles behalve goede reclame voor dit land. Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf heteroseksueel. Ik heb het zelf bewust meegemaakt dat iemand uit de kast kwam en dit was alleen maar positief. Voordat de jongen zich uitte als homo, was hij enorm introvert en kon je er moeilijk een gesprek mee beginnen. Toen hij er voor uitkwam was het wel eventjes verschieten, maar hij werd een heel andere mens in de positieve richting. Hiermee wil ik alleen maar aantonen dat een mens zich alleen maar gelukkig kan voelen als hij zichzelf kan zijn. Dat er nog mensen zijn of zelfs landen zoals Oeganda die dit als een ziekte aanzien. Dit is een schending tegen de mensenrechten en er zouden sancties op moeten komen. Landen waar er anti-homo wetten bestaan zouden economische sancties moeten kunnen krijgen. Als ze het in hun portefeuille voelen zullen ze het wel aanpassen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2014, 21:22
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Ik schrik er eerlijk gezegd van dat dit cijfer zo hoog ligt in Brazilië. Er zijn zeker nog conservatievere landen als deze dus ik denk dat er dringend iets aan gedaan moet worden. Stel je voor dat je kind vermoord wordt, enkel omdat het een andere geaardheid heeft. Dit is onbegrijpelijk voor ons. Iedereen heeft recht om te leven en een gelukkig leven te lijden! Bij mijn weten wordt er niets geschreven over homoseksualiteit in de Bijbel of dergelijke dus religie is geen enkele reden om zulke misdaden te begaan. Er moet iets aan gedaan worden, dat zoiets nog kan in de 21ste eeuw is te verschrikkelijk voor woorden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th May 2014, 13:53
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Wat ik maar niet kan snappen is dat mensen zo weinig te doen hebben in hun eigen leven zodat ze zich maar geen moeien met dat van een ander. Op meer komt dit bij mij niet aan. Vele excuses zoals religie worden gebruikt om te zeggen dat homo zijn niet kan en niet mag. Waarom niet? Als twee mensen van elkaar houden is dat toch zo? Als God aan de macht staat en dit niet zou willen zou hij deze gevoelens toch ook niet bestaande gemaakt hebben? Van religie ken ik niet al te veel af maar het lijkt mij eerder een dekmantel voor onacceptabel gedrag. Wij ben jij om het geluk van die mensen af te nemen?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th May 2014, 15:01
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Ik ga akkoord met deze onderstaande commentaar. Met het WK in aantocht is dit voor Brazilië echt geen goede reclame. Ik begrijp het hele homofobie-gedoe niet. Wat maakt dat nu uit? Wat heeft iemand anders daar aan te zeggen? Ik vraag mij serieus af waar deze mensen zich aan storen bij homo's. Dit is iets wat ik absoluut niet begrijp.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th May 2014, 15:54
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 109
Net zoals alle anderen begrijp ik ook niet waarom we homo's zouden haten. Het is niet omdat zij een beetje "anders" zijn, dat ze vermoord moeten worden. Ik vind dat er zeker een mentaliteitswijziging nodig zal zijn. En nu zeker dat het WK in Brazilië in aantocht is. Dit land moet ook beseffen dat het fout is. Ik vind het dus wel positief dat er een optocht gehouden wordt. Of het veel effect zou hebben, weet ik niet, maar het is wel een sein naar de rest van het land dat er iets moet gebeuren. Hopelijk werkt het!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.