actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2008, 22:25
Bram Jacobs Bram Jacobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 110
’Fritzl sloot ook eigen moeder op' - 29-10-2008 20:43

WENEN (AP) – Josef Fritzl heeft niet alleen zijn dochter, bij wie hij zeven kinderen verwekte, 24 jaar opgesloten. De Oostenrijker heeft volgens een psychiatrisch rapport ook zijn eigen moeder enige tijd gevangengehouden.

Twee Oostenrijkse bladen wisten de hand te leggen op een psychiatrisch rapport waarin Fritzl onder ander over zijn opvoeding vertelt. Over zijn moeder zegt de 73-jarige: ‘Ze heeft me alleen grootgebracht, maar liefde kreeg ik nooit van haar. Ze sloeg me en schopte me, tot ik op de grond lag te bloeden. Ik voelde me daarbij zo vernederd en zwak.’ Fritzl vertelt dat hij altijd vergeefs probeerde het goed te doen in de ogen van zijn moeder. ‘Het enige wat ze met me deed, was naar de kerk gaan.’

Jaren later nam Fritzl wraak op zijn moeder. ‘Hij schold haar uit en sloot haar op in een kamer op zolder. Het raam in de kamer metselde hij dicht, zodat ze geen daglicht te zien kreeg,’ schrijft News. In 1980 stierf de moeder van Fritzl, ’als een gevangene’.

Volgens het rapport zegt Fritzl over zijn dochter: ‘Het idee een verhouding met haar te beginnen kwam pas na een maand of vier, vijf bij me op. Op dat moment dacht ik er helemaal niet meer bij na dat ze mijn dochter was, ik zag haar meer als vrouw, als partner.’ Hij vervolgt: ‘Ik heb haar mijn gevoelens vaak beschreven, maar dan zei zij steeds dat ik haar liet lijden. En ik legde dan steeds uit dat ik haar niet vrijlaten kon, omdat ik haar dan immers zou verliezen.


http://www.refdag.nl/artikel/137020...+moeder+op.html

Eigen mening:

Oké de man heeft een ongelukkige jeugd gehad en later wraak genomen op zijn moeder. Maar dan ook zijn dochter op te sluiten en haar na enkele maanden als vrouw, partner te gaan bekijken i.p.v. als dochter kan ik toch wel niet begrijpen. Als je je eigen dochter niet meer kan onderscheiden dan moet er toch wel iets mis zijn in Fritzl zijn hoofd.
Nu lijkt het bij mij alsof men de daden van Fritzl aan het goed praten zijn omdat hij vroeger door zijn moeder verwaarloosd en geslagen werd. Maar hij heeft er natuurlijk wel zelf voor gekozen. En hoe kan je de situatie met zijn dochter nu vergelijken met die van zijn moeder??
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2008, 21:01
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Ik vind niet dat het hier gaat over "daden goedpraten" maar wel over het verklaren van zijn wangedrag... De dingen die hij meegemaakt heeft in zijn jeugd zijn niet zomaar gebeurtenissen geweest. Het zou me niets verbazen moest dit serieuze trauma's veroorzaakt hebben bij hem en blijkbaar reageert Fritzl op deze manier op trauma's. Ik keur zeker en vast zijn gedrag niet goed, in tegendeel zelfs!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2008, 12:43
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Dit artikel bekijk ik echt met gemengde gevoelens. Wat die man zijn dochter aangedaan heeft is gewoon misselijk, echt ziek.

Maar misschien dat zijn trauma’s uit zijn jeugd voor een deel meegespeeld hebben, maar ergens moet het uit hemzelf gekomen zijn denk ik dan, ja hij is misschien ziek in zijn hoofd maar dan nog zoiets komt van ergens, zo’n plannetje verzin ja niet zomaar op 1 2 3. Die kelder hoeveel tijd hij daar zou ingestoken hebben. Ik geloof eigenlijk niet da hij er eerst nog niet aan gedacht had om zijn dochter te misbruiken! dat vind ik persoonlijk dikke zever!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th November 2008, 14:47
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 147
Ok ik vind dat dit artikel het bewijs is dat door een ongelukkige jeugd de zwaarste criminelen en psychopaten gevormd worden.
Maar wat fritzl gedaan heeft is natuurlijk wel ziekelijk en heeft eigelijk niets te maken met het feit dat zen moeder hem mishandelde maar door dit heeft hij denk ik persoonlijk een ziekelijke geest "aangekweekt" en is heeft hij de dingen gedaan die hij gedaan heeft.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 9th November 2008, 11:21
jelledebelder jelledebelder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist o/d Berg
Posts: 93
Ik denk wel te kunnen stellen dat dit voorbeeld nog maar eens aantoont hoe belangrijk de opvoeding wel niet is. Elk individu heeft als opgroeiend kind/jongere een warme thuis nodig, die de nodige liefde; affectie; bevestiging; verantwoordelijkheidszin;... doorgeeft.
Wanneer dit niet het geval is kan er een proces zich ontwikkelen in de gedachtengang van een persoon, waardoor hij of zij een strategie bedenkt om de negatieve gevoelens (die zich in de jeugdjaren hebben ontwikkelt) te wreken en om de niet gekregen affectie alsnog te verkrijgen.
Fritzl heeft het wreken van de negatieve gevoelens toegepast op zijn moeder, die in mensonwaardige omstandigheden zielig en alleen moest sterven.
Met zijn dochter had hij andere plannen. Omdat Fritzl geen onderscheid kon maken tussen de status van partner en ouder (heeft namelijk nooit geen moederliefde ervaren, laat staan dat hij het onderscheid kon maken tussen moeder- en relationele liefde) sloot hij zijn eigen dochter op om aan de nodige affectie te kunnen geraken, niet rekening houdend met het feit dat hij haar eigen vader was.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.