actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 10:55
Cédric V*rtommen Cédric V*rtommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 73
Reynders: "Enkelband voor teruggekeerde Syriëstrijders"

Vicepremier Didier Reynders (MR) is er voorstander van teruggekeerde Syriëstrijders op te volgen met een elektronische enkelband. Hij is daarentegen gekant tegen een Belgische militaire operatie op Syrische bodem.

"Er is momenteel al een gerechtelijk opvolging. Het loont de moeite iemand die terugkeert van een burgeroorlog, die misschien gruwelijke feiten heeft gepleegd in Syrië of Irak, heel precies op te volgen", zei de minister van Buitenlandse Zaken dinsdag op Bel RTL. "Ik vraag niet die jongeren in centra of gevangenissen te stoppen, maar minstens een elektronische opvolging of een capaciteit om ze heel precies te volgen. Dat is iets wat Frankrijk en waarschijnlijk België gaan onderzoeken".

Over de deelname van Belgische militairen aan een interventie in Irak, preciseerde de liberale vicepremier dat het parlement moet nagaan of verdere stappen moeten worden genomen en hoe dat moet gebeuren binnen een internationale coalitie. "Indien we er niet in slagen de terreurgroepen in Irak en Syrië uit te schakelen, zullen we een permanent doelwit van aanslagen blijven", meent Reynders. Hij preciseert daarbij er geen voorstander van te zijn dat Belgische militairen op de grond worden ingeschakeld. "Dat zou waarschijnlijk als een kruisvaart worden opgevat".

In De Ochtend op Radio 1 brak Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten een lans voor een nationale strategie over hoe met radicalisme moet worden omgegaan. Ze verwees daarvoor naar het werk dat daarover in het Vlaams parlement is verricht. Volgens Rutten moet premier Michel met zijn collega's uit de regio's over zo'n nationale aanpak rond de tafel gaan zitten.

Voor haar sp.a-collega John Crombez moeten nu alle maatregelen worden genomen die kunnen helpen de angst snel kunnen wegnemen en die ons veiligheidssysteem "waterdicht" kunnen maken. Voor Crombez hebben we nu het punt bereikt waarop de tijd om nog te studeren gepasseerd is. Hij citeerde onder meer het samenvoegen van de Brusselse politiezones.

DM
http://www.demorgen.be/binnenland/r...jders-b5999a7b/

Mening: Het idee van vicepremier Reynders is, in mijn ogen, een goed idee. Door de teruggekeerde Syriëstrijders een enkelband te geven, kan de politie en justitie die mensen beter opvolgen en zo een beter zicht te krijgen op het doen en laten van deze mensen. Ook wat Gwendolyn Rutten vertelt lijkt mij een stap vooruit. Als premier Michel samenzit en de gehele situatie bespreekt met alle regio's dan komen er misschien concrete maatregelen uit de bus om zo deze 'problematiek' aan te pakken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2015, 16:52
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Ik vind dit ook een zeer goede stap in de juiste richting. Dit zorgt niet alleen voor onze veiligheid maar ook voor het vertrouwen van de inwoners weer te laten groeien. Ik denk ook met de laatste incidenten dat dit zeker geen slecht idee is, misschien moet men niet alleen teruggekeerde Syrië strijders screenen, maar elke vluchteling.
Het klinkt drastisch en het is veel werk, maar ik neem dan liever het zekere voor het onzekere. Dit tot mijn grote spijt van de 'goede en normale' mensen in de vluchtelingenstroom, mensen die wel zeer hard lijden onder dit alles.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th November 2015, 16:11
b*itt.g b*itt.g is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Noorderwijk
Posts: 94
Wat betreft over teruggekeerde Syriëstrijders, deze strijders hebben allemaal grote misdaden begaan tegenover de mensheid. Doden, folteren en verkrachten konden ze daar naar hartenlust doen, als het maar in hun ogen een vijand was. Als zulke 'mensen' terug in onze westelijke beschaafde maatschappij terechtkomen, is dat een pure horrorsituatie binnenbrengen. Hier zijn wij niet op voorbereid of voorzien. Er zijn voorbeelden genoeg, zoals de recentelijke aanslagen op onschuldige burgers. Hierop is gebleken dat onze maatschappij dit niet kan voorzien. Wij lopen altijd achter de feiten aan. Zij hebben altijd een stap vooruit.
Deze personen toelaten, hen veroordelen tot vijf jaar voorwaardelijke celstraf en het dragen van een enkelband is pure waanzin tegenover onze westelijke maatschappij. Deze strijders moeten één voor één opgesloten worden in afwachting dat het land, waar zij hun sadistische daden hebben verricht, terug normaal functioneert. Daarna moeten zij naar dat land uitgeleverd worden en daar in dat land berecht worden voor hun begane misdaden. Deze rechtspraken zullen veel strenger zijn dan bij ons.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.