actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2012, 11:01
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Wereldbank investeert 5 miljoen in watervoorziening Gaza

De Wereldbank heeft 6,4 miljoen dollar (zo'n 5 miljoen euro) veil voor een project dat de watervoorziening en riolering in Gaza verbetert. Dat kondigde de Wereldbank vandaag aan.

Het project mikt op het "herstel en de uitbreiding van de bestaande water- en afvalwatersystemen", klinkt het. Met het geld worden watertanks gebouwd, die water uit verschillende bronnen verzamelen om de kwaliteit en efficiëntie van de watervoorziening en riolering in Gaza te verbeteren.

"De inwoners van Gaza hangen sterk af van ondergrondse bronnen voor hun watervoorziening", legt de Wereldbank uit. "Niettemin is de enige belangrijke bron, grondwater, overgebruikt en sterk vervuild."

Daarnaast komt het grootste deel van de riolering in de natuur terecht. "Het gebied is nu verstikt met onbehandeld rioolwater dat de gezondheid en het leven van de Palestijnen bedreigt, net als andere waterbronnen en het milieu."



Bron:http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israe...ning-Gaza.dhtml


Mening: Ik vind dit een goede investering. Want vervuild water is ongezond, maar in Gaza is ze zelfs sterk vervuild. Dus nog ongezonder en ‘onveilig’ eigenlijk. Ik vind het wel raar, dat dit betaald kan worden wanneer er zoveel crisis is. vanwaar halen ze dit bedrag dan? Maar mijn mening over het algemeen is, dat het wel een goede investering is omdat het ook de natuur beschadigd. Ook de gezondheid van de Palestijnen is bedreigt, maar dat is zonder dat gebruik van water ook al. Want in Palestina is het ook oorlog en dan zijn de mensen zo al bedreigd. De kans dat ze overleven is ook minimaal (ik hoop natuurlijk dat ze het overleven, maar dit kan niet met zekerheid gezegd worden), dus waarom net nu dan het water veranderen. Voor het milieu is het wel al een goed begin, want al die vervuilingen maken onze wereld kapot. Dus dit kan ook een goed begin zijn. Hier heb ik eigenlijk twee meningen over, het heeft twee kanten en een keerzijde.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.