actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2010, 15:57
stef verbiest stef verbiest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Gaslek aan Ikea Zaventem is gedicht

Gaslek aan Ikea Zaventem is gedicht

ZAVENTEM - Het gaslek dat dinsdagochtend ontstond op een bedrijventerrein aan de Weiveldlaand in Zaventem, is gedicht. In tegenstelling tot wat eerder werd gemeld lag het lek niet op het parkeerterrein van Ikea, maar op het terrein van een naburig bedrijf, laat het Zweedse meubelbedrijf weten.

Het lek ontstond rond 10.20 uur toen een vrachtwagen bij een manoeuvre tegen een gascabine reed. Daarbij werd een middendrukleiding geraakt, wat een groot lek veroorzaakte. Volgens de brandweer van Zaventem spoot het gas uit de gescheurde leiding.

Uit voorzorg werden de bedrijven in de onmiddellijke omgeving geëvacueerd. Ook de klanten van Ikea moesten het gebouw verlaten. In totaal ging het om een paar honderd mensen, waardoor het medisch rampenplan in werking werd gesteld.

De brandweer en gasmaatschappij Eandis slaagden erin het lek kort voor het middaguur te dichten, waarna alle gevaar geweken was. Al het personeel van de geëvacueerde bedrijven kon terug aan het werk en de Ikea-klanten konden hun aankopen hernemen.

bron:http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101026_041

Eigen mening:

Het is toch wel even schrikken als je zo iets meemaakt op een doodgewone dinsdagmorgend. Het artikels sprong me vrijwel onmiddelijk in het oog omdat ik er vorige week ook nog maar juist gaan winkelen was. Dat gaf me toch wel een raar gevoel tijdens het lezen van het artikel.

Als ineens al de klanten en werknemers worden gecontacteerd dat ze gevaar lopen en onmiddelijk moeten buitengaan zou ik ook schrikken. Dus ik heb enorm te doen met de mensen die op dat moment daar aanwezig waren. Wel is het heel erg positief dat het rampenplan in werking werd gesteld en er geen onnodige risico's werden gemaakt.
Ook hadden de hulpdiensten de gaslek snel onder controle en dat geeft me wel een gevoel van geruststelling.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.