actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2009, 16:24
Hanne.Hofkens Hanne.Hofkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Weelde
Posts: 70
Drie op de tien Vlamingen vrezen voor job in 2010

Drie op de tien actieve Vlamingen houden er rekening mee dat ze volgend jaar werkloos worden. Slechts een derde schat de huidige economische toestand rooskleuriger in dan eind 2008. Dat blijkt uit een onderzoek van Jobat en Profacts bij 3.500 Vlamingen.

Eind 2008 vreesde 27 procent van de actieve Vlamingen voor zijn baan. Een jaar later blijken dat er, op basis van hetzelfde onderzoek, iets meer te zijn (29 %). Ondanks de hoopgevende economische barometers van de voorbije weken, meent zes op tien dat de economische vooruitzichten sinds eind 2008 verslechterd zijn of het status quo niet overschrijden.

Meer dan zestig procent van de werknemers denkt dat de meeste bedrijven het komende jaar nog personeel zullen ontslaan. Slechts een kwart gelooft dat dit ook op zijn eigen werkgever van toepassing is. Andere verwachte besparingsmaatregelen zijn langere werkdagen, lagere lonen voor starters en meer tijdelijke contracten.

Wie nu werk zoekt, is bereid tot zo'n toegevingen. Een derde zegt het niet erg te vinden om langere dagen te kloppen, minder extralegale voordelen te krijgen en in het weekend te werken. Beknibbelen op het loon kan maar voor 15 procent door de beugel.

Bron: www.nieuwsblad.be

Eigen mening:
Ik begrijp de onrust bij de beroepsbevolking. Wanneer ik zelf werkende zou zijn, zou ik me zeker hetzelfde voelen. Blij zijn dat je nog kan studeren is in deze tijden dan ook zeer aangeraden .
Toch begrijp ik de 85% van de ondervraagden niet. Zij zijn immers tegen een lager loon. Liever een lager loon dan helemaal geen loon. Ook met een tijd minder extralegale voordelen te ontvangen zou ik tevreden zijn. Je hebt beter iets minder maar wel werk dan veel minder hebben en geen werk ..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.