actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th February 2015, 21:32
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Schoolgebouwen openstellen voor andere doeleinden

Mijn mening loopt parallel met de mening van Elke. Ik vind het een zeer goed idee dat scholen opengesteld moeten worden voor andere doeleinden dan enkel het lesgebeuren zelf. Doorheen schoolvakanties staan schoolgebouwen altijd leeg. Deze gebouwen kunnen nuttig gebruikt worden door jeugdbewegingen, speelpleinen en creatieve organisaties (zoals dans, turnen, badminton, tekenen, muziek ... ) . Doorheen schoolvakanties zijn er heel wat kinderen/jongeren die zich vervelen. Door scholen open te stellen kunnen er meer activiteiten voorzien worden voor kinderen/jongeren tijdens de schoolvakanties. Dit is voor vele partijen voordelig. Scholen kunnen een kleine vergoeding vragen en zo de schoolkassa sponsoren. Kinderen/Jongeren hebben een bezigheid tijdens de schoolvakanties. Ouders moeten zich geen zorgen maken over een oppas voor hun kinderen als ze tijdens de schoolvakanties moeten werken. Vrijwilligers kunnen eventuele stage-ervaringen opdoen die aansluiten bij hun opleiding. Er zijn enorm veel voordelen verbonden aan het openstellen van schoolgebouwen voor andere doeleinden dan onderwijs. Als ik zou mogen beslissen, zou het al vanaf de paasvakantie mogelijk zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.