actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2009, 17:28
jonas.van.hal jonas.van.hal is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 88
Dit jaar al 140.000 namaakcd's en -dvd's in beslag genomen

Dit jaar al 140.000 namaakcd's en -dvd's in beslag genomen

Dit jaar werden al 140.000 namaakcd's en namaakdvd's in beslag genomen. In 2008 waren dat nog 80.000 exemplaren. Dat maakte de Belgian Anti-piracy Federation (BAF) bekend in Gent.

Nintendo DS-kopijen in opmars
Vooral gekopieerde dvd's spannen de kroon, met bijna 100.000 in beslag genomen exemplaren. De BAF wijst er op dat ook illegale cartridges voor de draagbare spelconsole Nintendo DS opmars maken, met meer dan 19.000 in beslag genomen stuks.

Geneesmiddelen
Ook namaakgeneesmiddelen komen steeds vaker voor: het aantal in beslag genomen artikelen aan de buitengrenzen van de EU steeg in 2008 met 118 procent ten opzichte van 2007. De douane in Zaventem nam in 2008 meer dan 1,8 miljoen geneesmiddelen in beslag.

De douane van Brugge kon enkele weken geleden 15.000 nagemaakte parfumflesjes onderscheppen en de Antwerpse politie stuitte onlangs op een illegaal atelier met meer dan 15.000 nagemaakte Zwitserse horloges.

Sensibilisering
BAF en verschillende merken willen in de aanloop naar de eindejaarsperiode de consument sensibiliseren rond namaak.
Om de politie te danken voor haar inspanningen, kreeg ze dinsdag van een kabinetsmedewerker van minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom twee kunstwerken van Marianne Stevens overhandigd, gemaakt uit illegale cd's en dvd's. (belga/tw)

Bron: Gevonden op 17/11/2009 op het internet: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...g-genomen.dhtml

Mijn mening: Dit is gewoon om schrik van te hebben, als je denkt dat er 140.000 namaakmiddelen zijn onderschept. Hoeveel zijn er dan wel niet gewoon in omloop! En dan nog zeker als het gaat om namaak geneesmiddelen wie weet wat zit daar in! Natuurlijk kan je lang de ene kant wel begrijpen dat mensen grijpen naar namaakgoederen in deze tijden van crisis, daardoor zal het wel zo fors zijn gestegen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2009, 17:35
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Iedereen weet dat er veel namaak in de omloop is maar voor sommige dingen kan het toch echt niet. Medicijnen namaken is gewoon spelen met anderen hun gezondheid. De controles hierop moeten strenger worden of men moet gewoon een site maken van de overheid waar echte medicijnen kunnen gekocht worden die gecontroleerd zijn (misschien dat die er al is?).
Cd's en dvd's namaken vind ik ook enorm frustrerend. Ik geef toe ik download wel eens muziek maar ik speel zelf in een band die een cd heeft uitgebracht. Dan ga je al eens aan het denken en merk je dat jongere bandjes het steeds moeilijker krijgen om hun cd's te doen verkopen. Optredens worden duurder omdat cd's niet meer verkopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.