actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2009, 18:08
TimDriesen TimDriesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 53
Tennistrainer scheurt broek aan Mobistar Internet Everywhere Max

Tennistrainer scheurt broek aan Mobistar Internet Everywhere Max — NVT -

Julien Korn (29), trainer op de tennisschool van Justine Henin, was twee weken met jongeren op stage in Schotland. Hij internette er via een USB-sleutel van Mobistar. Bij thuiskomt kreeg hij een gepeperde factuur van 27.000 euro.


'Omdat ik de wereld rond tennissers coach, zocht ik een manier om overal te kunnen internetten. Ik zei dat zo tegen de verkoper in een Mobistarwinkel en die raadde me Mobistar Internet Everywhere Max aan. Je stopt een USB-stick in je computer en daarmee kan je via het gsm-netwerk surfen. Voor 30 euro per maand mocht ik 4 gigabyte downloaden.'

Op momenten dat er tijdens de stage in Schotland niet getennist werd, vulde Korn online wedstrijduitslagen in, controleerde hij planningen, zocht hij het adres van zijn hotel en communiceerde via de internettelefoonlijn skype met zijn vriendin. Toen Julien Korn na twee weken thuiskwam, viel de afrekening in de bus: 17.000 euro. Korn nam contact op met de klantendiensten en kreeg een tweede shock: 'Meneer, u krijgt nog de afrekening van deze maand en dat is een factuur van 10.000 euro.'

De tennistrainer nam advocaat Benoit Carre in de arm. Die zegt genoeg in handen te hebben om de factuur aan te vechten. 'Mobistar heeft verschillende wettelijke bepalingen niet nageleefd, waaronder vooral de informatieplicht. Toen Julien Korn dit abonnement kocht, is hij onvoldoende geïnformeerd. Oké, hij heeft een contract ondertekend waarin hij verklaart kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden, maar die voorwaarden zelf staan daar niet op.'

Als je in Schotland op het gsm-netwerk gaat, gebeurt dat via een Schotse operator die de diensten dan doorrekent aan Mobistar. Advocaat Carre wijst op een recente Europese verordening die gsm-operatoren verbiedt elkaar exuberant hoge prijzen aan te rekenen. 'De tarieven die Mobistar nog aan de consument durft te factureren, zijn totaal onverantwoord.'

Paul Baeck van Mobistar zegt dat het dossier van Korn in behandeling is. 'Als commerciële geste zijn de facturen wel al gehalveerd.'

De Standaard 14/11/2009

Reden:

Dit is een probleem waarin iedereen zich wel kan vinden zelfs ik. Met dit soort abonnementen wordt je altijd met de neus genomen. Wanneer je nu bijvoorbeeld een gsm-abonnement hebt en je gaat naar het buitenland krijg je van die berichten aan "je belt en sms't tegen goedkoop tarief 0,30 cent per minuut en 50 cent/sms" Heb het zelf meegemaakt in Egypte. Oké deze bedragen zijn zo ook al hoog maar doenbaar. Dan kom je in België aan en zie je dat je 2 euro per minuut hebt betaald om te bellen en 1,50euro voor een sms. Wat doe je dan je gaat naar je provider en die verteld je dan nog maar eens dat ze niets voor je kunnen doen.
Ik vind dat ze een wereldwijde regeling zouden moeten treffen omtrent het gsm en mobiel-internet gebruik in het buitenland.
Dit zijn technologiën die iedereen gebruikt. Ze kosten in aankoop dan ook al serieus wat centjes dus mogen ze toch wel eens goede tarieven voorzien voor de consument.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.