actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 18:02
laura.v*nlommel laura.v*nlommel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Noorderwijk
Posts: 31
Kinderen kleden lantaarnpalen aan om daklozen te helpen

Kinderen kleden lantaarnpalen aan om daklozen te helpen

In het Canadese Halifax hebben enkele kinderen lantaarnpalen aangekleed met jassen, sjaals en mutsen, om daklozen te helpen. Elk kledingstuk had een kaartje met als boodschap: 'Als je vastzit in de kou, doe me dan aan om warm te blijven.'

De Canadese Tara Smith-Atkins vroeg aan haar omgeving om jassen te doneren voor daklozen, zo meldt CBC News. 'Voor we het wisten stroomden de jassen binnen', vertelt ze. Haar dochter hield met enkele vrienden een feestje voor haar achtste verjaardag, en ze greep de gelegenheid om de kinderen een waardevolle les te leren. Ze trokken de straat op en kleedden lantaarnpalen aan met jassen en sjaals, of handschoenen.

Elk item had een kaartje met als boodschap: 'Ik ben niet vergeten! Als je vastzit in de kou, doe me dan aan om warm te blijven.' 'Na een uur in de kou, kloegen ze allemaal dat ze het koud hadden. Ze hebben zeker geleerd hoe belangrijk dit is', aldus Smith-Atkins.

Viraal

De initiatiefneemster deed vorig jaar iets soortgelijks in Toronto en noemde de ervaring 'een blikopener'. 'Het aantal arme en dakloze mensen daar was een beetje overweldigend en ontzettend verontrustend.' Foto's van de modieuze lantaarnpalen gingen al snel viraal, met mensen die zich afvroegen wie verantwoordelijk was voor het mooie gebaar.

De dame is ook de actie van volgend jaar al aan het voorbereiden. Ze wil dat mensen op de hoogte zijn van het gebaar zodat zij die een jas nodig hebben, weten bij wie ze terecht kunnen. Ze wil ook fastfoodbonnen van 5 dollar aan iedere jas bevestigen, zodat de ontvanger ervan ook kan genieten van een warme maaltijd. (NSK)

Bron : 23/11/15 ; Knack
http://www.knack.be/nieuws/ondertus...mal-627791.html

Eigen mening : Ik vind dit een heel mooi initiatief. Over deze actie kan je eigenlijk niets negatiefs zeggen. Het feit dat deze dame uit haarzelf het initiatief nam om zo'n originele en meelevende actie in elkaar te steken is verontwaardigend. Mijn mening hiertoe is dat ze blijft werken aan haar verdere acties in verband met daklozen en hen hierbij verder kan helpen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2015, 08:35
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Kinderen kleden lantaarnpalen aan om daklozen te helpen

Het is bewonderingswaardig dat een meisje van 8 jaar dit initiatief heeft genomen, ze was zelfs niet aan haar proefstuk toe. Het is een eenvoudig idee waarvoor veel mensen haar dankbaar zullen zijn en ik hoop dat het idee ook de ogen van andere mensen zal openen.

Dit is een andere manier om kleren te verzamelen en uit te delen aan daklozen, een andere manier dan bijvoorbeeld kleren inzamelen via de Empty Shop. Dit gebaar is te zien op straat, mensen lopen er voorbij en zijn nieuwsgierig naar waarom de jassen aan een lantaarnpaal hangen. Om deze reden, denk ik, dat meer mensen hetzelfde zullen doen.

Ik hoop dat mensen de jassen voor de daklozen en voor de mensen die het nodig hebben laten hangen en niet op die manier goedkoop een jas willen scoren. Als ze dat laatste wel doen, dan toont dit dat ze ongevoelig zijn voor de problemen van hun medemens.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.